اعزام ۶۰۰ دانشجوی کرمانی به مناطق غربی | اخبار استان کرمان

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان از حضور و اعزام ۶۰۰ دانشجوی کرمانی به مناطق عملیات غرب کشور خبر داد. سید هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه از منطقه شمال غرب کشور، تحت عنوان راهیان شمال غرب و همچنین کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش از آن یاد می‌شود، […]




مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان از حضور و اعزام ۶۰۰ دانشجوی کرمانی به مناطق عملیات غرب کشور خبر داد.

سید هادی طباطبایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ با بیان اینکه از منطقه شمال غرب کشور، تحت عنوان راهیان شمال غرب و همچنین کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش از آن یاد می‌شود، گفت: اتفاقاتی که در کردستان توسط گروهک‌های ضدانقلاب، کومله و سایر گروهک‌ها اتفاق افتاده، موجب شده است که بخش زیادی از مجاهدت‌های کردستان به مردم معرفی نشود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ادامه داد: به ‌منظور آشنایی با مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان ایران اسلامی در این منطقه و آشنا کردن جوانان با فرهنگ ایثار، جهاد، شهادت و جان‌فشانی‌هایی که برای حفظ خاک و مرز و بوم انجام شده است، تصمیم‌ گرفته شد تا دانشجویان و قشر نخبه را به مناطق راهیان نور شمال غرب کشور اعزام کنیم.

وی تصریح کرد: در این منطقه هم درگیری‌های گروهک‌ها وجود داشته و همچنین اتفاقاتی که در هشت سال دفاع مقدس رخ داده است، مظلومیت شهدای این منطقه را بالا برده است و شهدای این منطقه، جزء شهدایی هستند که هنوز برای جامعه شناخته شده نیستند. بنابراین از بیستم مهرماه اعزام از سراسر دانشگاه‌های استان اعم از دانشگاه‌های آموزش عالی، پیام‌نور، علوم پزشکی و آزاد آغاز کرده‌ایم.

طباطبایی بیان کرد: اعزام اول با حضور خواهران انجام شده است که تعداد خواهران نزدیک به ۳۰۰ نفر است و تا ۲۵ و یا ۲۶ مهرماه در منطقه خواهند بود. برادران نیز در تاریخ ۲۹ مهرماه از مجموع کل دانشگاه‌های استان اعزام خواهند شد و برآورد این است که تا پایان این عملیات بزرگ فرهنگی، اعزام قریب به ۶۰۰ نفر از دانشجویان خواهر و برادر در سراسر استان کرمان انجام شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار کرد: امید داریم اتفاقی که در راهیان نور جنوب رخ داده است و مردم یادمان‌های عملیاتی جنوب کشور را دیدند که هم‌اکنون از آن به‌ عنوان یک عملیات فرهنگی بزرگ از آن یاد می‌کنند برای مناطق شمال غرب کشور نیز این مهم ایجاد شود تا مردم با شهدای بزرگ و مجاهد این منطقه، ایثار و سلحشوری‌ زنان و مردان این منطقه آشنا شوند.

وی با بیان اینکه کردستان، سرزمین اتحاد و محل تلاقی خون تمام جوانان عزیزی است که برای دفاع از میهن و خاک کشورمان، جان خود را فدا کردند، خاطرنشان کرد: مردم در این مناطق حضور پیدا کنند و از نزدیک جان‌فشانی‌های شهدا و رزمندگان این منطقه را ببینند و با مجاهدت‌های جوانان که یک فناوری بزرگ است، آشنا شوند.

انتهای خبر/م


اعزام ۶۰۰ دانشجوی کرمانی به مناطق غربی

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اعزام ۶۰۰ دانشجوی کرمانی به مناطق غربی