اعتیاد بلایی که به جان جوانان افتاد | اخبار استان کرمان

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: یکی از معضلاتی که امروزه گریبان‌گیر مردم به خصوص جوانان شده اعتیاد است. روح‌الله اکبری‌‌نیا در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص معضل اعتیاد در شهرستان جیرفت گفت: یکی از مشکلات ما و به طور کلی در کل کشور، اعتیاد است که […]




رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت گفت: یکی از معضلاتی که امروزه گریبان‌گیر مردم به خصوص جوانان شده اعتیاد است.

روح‌الله اکبری‌‌نیا در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه تحلیلی خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص معضل اعتیاد در شهرستان جیرفت گفت: یکی از مشکلات ما و به طور کلی در کل کشور، اعتیاد است که به خصوص برای جوانان بسیار مخرب است و زندگی و آینده آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

 
وی افزود: از زوایای مختلفی می‌شود اعتیاد را بررسی کرد و این مسئله چالشی است که به جان جوامع بشری به خصوص جوانان افتاده است.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت بیان کرد: معایب اعتیاد شامل مواردی همچون، وارد کردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به بدن انسان‌ها در نتیجه کوتاه شدن عمر و همچنین از بین رفتن اموال معتادان جهت خرج شدن برای تهیه مواد مخدر است. 
 
اکبری‌‌نیا عنوان کرد: اولین موضوع در خصوص فراگیر شدن اعتیاد می‌توان به ارزان بودن موارد مختلف مواد مخدر از جمله شیشه نام برد که جوانان و دیگر اقشار به راحتی این مواد مخدر را تهیه می‌کنند و به آن اعتیاد دارند. 
 
وی مطرح کرد: در کشور ایران مواد مخدر مثل شیشه خیلی ارزان است و باعث می‌شود که افراد به راحتی این نوع از مخدر را تهیه و مصرف کنند، روان‌گردان‌هایی که برخی از افراد استفاده می‌کنند باعث می‌شود تا ساعت‌ها ذهن آنان دچار اختلال و توهم شود که در نتیجه آن مشکلات بسیار بزرگ و جبران‌ناپذیری را به وجود می‌آورد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: دلیل اینکه برخی از مواد مخدر در ایران ارزان است واضحه که نقشه‌ دشمن برای از بین بردن جوانان ماست، و باعث می‌شود هزاران جوان پویا و فعال قدرت جسمانی خود را از دست بدهند و نهایتاً از بین بروند. 
 
اکبری‌‌نیا اذعان کرد: موضوع دوم اینکه افراد مشاور و کمپ‌های ترک اعتیاد برای جلوگیری از استعمال نقش مهمی ایفا می‌کنند که متأسفانه در شهرستان جیرفت کمپ ماده ۱۶ نیست، این مسئله را مسئولان باید پیگیری کنند.

وی اذعان کرد: کمپ‌های مجهز را باید احداث کنند تا کسانی که از اعتیاد پشیمان هستند و علاقه‌مند به ترک‌اند بتوانند از داروها، مشاوران و پزشکان با زیرساخت‌هایی که ایجاد شده استفاده کنند. 

 
اکبری‌نیا در ادامه تصریح کرد: مسئله سوم در خصوص نحوه برخورد با معتادان است، برخورد نیروی انتظامی و افرادی که در این موضوع دخیل هستند با معتادانی که در خانه‌ها و مغازه‌ها و سایر مکان‌ها به راحتی مواد مخدر استفاده می‌کنند، باید با قدرت باشد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: از طرفی نیز در هر صورت شخص معتاد یک مریض است و باید به دنبال درمان برای آن فرد باشیم، درمان اعتیاد شاید مثل سرطان درمان سختی باشد که نیاز است والدین و افراد دلسوز با شخص معتاد همکاری کنند و همچنین خود شخص مبتلا به اعتیاد باید اراده قوی برای ترک داشته باشد.  
 
اکبری‌‌نیا افروزد: یکی از مشکلاتی که در جنوب استان کرمان به فراوانی وجود دارد بحث اعتیاد است، دستگاه‌های مختلفی باید بیایند پای کار و همه ارگان‌های در صحنه، از جمله آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات و همه کسانی که در تربیت مردم نقش دارند باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند تا این معضل خانمان‌سوز ریشه‌کن شود. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات زیادی شخص معتاد می‌تواند در جامعه ایجاد کند از قبیل سرقت و درگیری با افراد مختلف، گاهی بین خریدار و شخص فروشنده نزاع به وجود می‌آید، همین امر باعث تشدید مشکلات دیگری از جمله طلاق و امثال آن می‌شود، ان‌شاء‌الله به فضل الهی، با همکاری مردم و مسئولان این معضل بزرگ حل خواهد شد. 
 
انتهای خبر/ فلاح 


اعتیاد بلایی که به جان جوانان افتاد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اعتیاد بلایی که به جان جوانان افتاد