اعتمادسازی، اصل مهم کار فرهنگی است

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: اعتماد سازی اصل مهمی برای اثرگذاری و ماندگاری اقدامات فرهنگی و تبلیغی به شمار می رود. به گزارش فت فتو؛ محمدباقر اسلامی در نشست با رابطان فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که کار در حوزه فرهنگی خارج از چارچوب […]

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: اعتماد سازی اصل مهمی برای اثرگذاری و ماندگاری اقدامات فرهنگی و تبلیغی به شمار می رود.

به گزارش فت فتو؛ محمدباقر اسلامی در نشست با رابطان فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که کار در حوزه فرهنگی خارج از چارچوب های اداری است، تاکید کرد: حوره فرهنگی نیاز به نیروهای دلسوز دارد که بتوانند بر مبنای علاقه شخصی برنامه ها را دنبال کنند.

وی به کمبود اعتبارات در حوزه های فرهنگی اشاره و بیان کرد: برخی از مجتمع های دادگستری کل استان کرمان در حوزه امکانات فرهنگی با مشکلاتی روبرو هستند و از این رو تلاش می شود که با کمترین اعتبارات نسبت به تامین امکانات فرهنگی مورد نیاز اقدام شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه رسالت اصلی دادگستری ها رسیدگی به پرونده ها است، تاکید کرد: در کنار این اصل، انجام کارهای فرهنگی و سایر امورات بر این مبنا انجام می شود.

اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت که اگر قاضی یک رای خوب صادر کند، در حقیقت هم کار فرهنگی انجام شده، هم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم اقدام شده است و هم رسالت اصلی دستگاه قضایی محقق شده است.

وی از همکاران قضایی و اداری دادگستری کل استان کرمان به عنوان افرادی نجیب یاد کرد و افزود: کار فرهنگی دادگستری باید به تقویت بنیه اعتقادی نیروهای اداری و قضایی و کاهش فساد اداری منجر شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد: در پیشگیری از فساد و جلوگیری درونی از تمایل افراد به سمت فساد در کنار استفاده از ابزارهای حفاظتی و نظارتی باید از راهکارهای فرهنگی و مشاوره ای استفاده کرد.

اسلامی عنوان کرد: کار اصلی در حوزه فرهنگی دادگستری این است که با استفاده از پیشکسوتان فرهنگی نسبت به آموزش افراد و اصلاح آنها اقدام شود.

وی کارهای تبلیغی را بخش کوچکی از کارهای فرهنگی توصیف کرد و ادامه داد: در کنار فعالیت های تبلیغی باید امور تبیینی اصل قرار گیرد و در این راستا به شکلی اقدام شود که اعتماد همکاران جلب شده و افرادی که خدای ناکرده مرتکب خطایی می شوند، با استفاده از راهکارهای فرهنگی به اصلاح خود بپردازد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان، حل مشکلات کارکنان را یکی از کارهای فرهنگی دادگستری ها برشمرد و تاکید کرد: کار فرهنگی در دادگستری این است که به اصلاح مشکلات مردم و همکاران بیانجامد و با جلب اعتماد همکاران زمینه اصلاح رفتارها و رفع نواقص را فراهم کند.

اسلامی با اشاره به این مطلب که صرفه جویی باید پیوست تمامی اقدامات حوزه فرهنگی و تبلیغی باشد، گفت: تامین امکانات و زیرساخت های فرهنگی باید متناسب با نیاز هر حوزه قضایی باشد.

وی به ظرافت های کار در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی اشاره کرد و ادامه داد: جلب کمک های همکاران در برگزاری برنامه های فرهنگی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا جنبه مردمی این اقدامات موجب ماندگاری و اثرگذارتر شدن آنها می شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان انجام کارهای ابتکاری و نو در حوزه فرهنگی را مورد تقدیر قرار داد و  افزود: سازماندهی اقدامات فرهنگی باید در زیرمجموعه معاونت فرهنگی انجام شود تا از موازی کاری و چند صدایی در این حوزه جلوگیری شود.

انتهای پیام




اعتمادسازی، اصل مهم کار فرهنگی است

منبع:بــرنا
?
اعتمادسازی، اصل مهم کار فرهنگی است