اصناف در مدیریت مصرف برق همکاری نمی‌کنند | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با بیان این‌که مدیریت مصرف برق در بخش اصناف زیاد رعایت نمی‌شود،گفت:«با وجود شرایط خاص کشور،اصناف زیاد به مدیریت مصرف برق توجهی ندارند که انتظار داریم برای تامین برق کشور کمک و همکاری کنند». حمیدرضا حبیبی در شورای اداری استان کرمان افزود:«برخی استان‌ها ساعت کار […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان با بیان این‌که مدیریت مصرف برق در بخش اصناف زیاد رعایت نمی‌شود،گفت:«با وجود شرایط خاص کشور،اصناف زیاد به مدیریت مصرف برق توجهی ندارند که انتظار داریم برای تامین برق کشور کمک و همکاری کنند».

حمیدرضا حبیبی در شورای اداری استان کرمان افزود:«برخی استان‌ها ساعت کار اصناف را مدیریت و محدود کرده‌اند به طور مثال از ساعت ۱۱ تا عصر تعطیل می‌شوند که با نظر استاندار باید در استان نیز این اتفاق رخ دهد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از نذیر کرمان کرمان،وی با بیان این‌که هر یک درجه بالا رفتن دمای هوا حدود ۸۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش می‌دهد،اظهار کرد:‌«میزان مصرف برق در استان کرمان سه‌هزار مگاوات است که تقریبا همین میزان برق توسط نیروگاه‌ها در کرمان تولید می‌شود».

مدیرعامل برق منطقه‌ای کرمان با بیان این‌که مدیریت مصرف برق در سه بخش اعمال می‌شود،یادآور شد:«در بخش صنعت برای صنایع کوچک و کارگاهی محدودیتی نداریم،در شهرک‌های صنعتی یک روز در هفته مدیریت بار صورت می‌گیرد و در زمان بحران به یک روز و نیم افزایش پیدا می‌کند».

وی ادامه داد:«۲۷ مشترک صنعتی بزرگ در استان کرمان داریم که از قبل برنامۀ مدیریت بار برای آن‌ها برنامه‌ریزی شده و متناسب با مدیریت بازار،نیاز برق این صنایع در حال تامین است و مشکل حادی در این حوزه نداریم».

حبیبی خاطر نشان کرد:«در بخش کشاورزی نیز مطابق با پروانۀ بهره‌برداری ۱۹ ساعت اجازۀ مصرف و پنج ساعت مدیریت بار صورت می‌گیرد که تخفیف‌هایی در محاسبۀ میزان برق آن‌ها اعمال می‌شود».

وی گفت:«در بخش خانگی به هیچ عنوان محدودیت و مدیریت بار نداریم،مگر در مواقع تعمیرات و حوادث شبکه که برق آن‌ها قطع شود».

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان اظهار کرد:«در بخش اداری مصوبات کاهش ساعت کاری و تعطیلی در برخی روزها صورت پذیرفته و تمامی ادارات موظفند بر اساس مصوبات دولت مصرف برق در ساعت اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعت ۶۰ درصد را کاهش دهند؛ همچنین از ژنراتور برای تامین برق استفاده شود،البته هنوز به نقطۀ مطلوب در این بخش نرسیدهایم».

وی خطاب به مدیران سازمان‌ها گفت:«کاهش ساعت کاری امتیاز نیست بلکه الزام است».

حبیبی با بیان اینکه اقدامات خیلی کوچک می‌تواند به صنعت برق در این روزهای گرم کمک کند اضافه کرد:«تنظیم سیستم‌های حرارتی ۲۴ تا ۲۶ درجه،کاهش دور تند به کند کولرهای آبی و کاهش روشنایی‌های غیرضروری ازجمله اقدامات برای کاهش مصرف برق و عبور از زمان پیک (اوج مصرف) کمک کند».

وی افزود:«یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار مشترک در استان کرمان داریم که اگر هر کدام ۱۰۰ وات به اندازۀ یک لامپ معمولی کاهش مصرف برق داشته باشند معادل یک واحد نیروگاهی و مصرف برق یک مجتمع بزرگ صنعتی است».

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان خاطرنشان کرد:«تعطیلی پنج‌شنبه‌ها کمک شایانی به صنعت برق کرد و باعث صرفه‌جویی ۳۰ مگاواتی شد که آثار خوبی در بخش خانگی داشت».

وی با اشاره به برنامۀ تعطیلی ادارات و دستگاه‌ها در روزهای آینده تاکید کرد:«انتظار داریم که ادارات همکاری کنند که از ساعت ۱۰ به بعد حتما تعطیل شوند و امیدواریم همۀ مسئولان برای عبور از پیک همکاری کنند». /پ




اصناف در مدیریت مصرف برق همکاری نمی‌کنند

منبع:خبر کرمان
?اصناف در مدیریت مصرف برق همکاری نمی‌کنند :اخبار استان کرمان – اقتصادی