اصلاح مصرف آب در حوزۀ خرما و پسته ضروری است | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان سه محصول استراتژیک کشاورزی دارد که مشکلات آن‌ها باید حل شود،گفت:«نخستین مشکل آفات است که باید به‌صورت درون‌استانی حل شود،مردم باید پای کار بوده،آموزش ببینند و کمک کنند». محمدمهدی فداکار در نخستین همایش روز ملی خرمای ایران که در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: استاندار کرمان با بیان اینکه کرمان سه محصول استراتژیک کشاورزی دارد که مشکلات آن‌ها باید حل شود،گفت:«نخستین مشکل آفات است که باید به‌صورت درون‌استانی حل شود،مردم باید پای کار بوده،آموزش ببینند و کمک کنند».

محمدمهدی فداکار در نخستین همایش روز ملی خرمای ایران که در محل اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد،با بیان این‌که بخشی از مشکلات مربوط به خارج از استان است اما ناترازی‌ها را باید درون استان حل کرد،اظهار کرد:«بیش از ۹۰ درصد آب استان در حوزۀ کشاورزی مصرف می‌شود که باید ساماندهی شود تا هم مصرف کاهش یابد و هم کیفیت محصولات بالا برود،اما متاسفانه در تولید خرما و پسته عزم لازم برای اصلاح مصرف آب شکل نگرفته است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق کرمان،وی با اشاره به اینکه یک میلیون نفر در استان کرمان درگیر محصول خرما هستند و باید مشکل آب را حل کنیم،بیان کرد:«در ناترازی برق نیز مشکلات و کمبودهایی داریم که جبران‌شدنی نیست و باید از ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی استفاده کرد».

فداکار خاطرنشان کرد:«برای تعرفه‌بندی محصولات نیز باید خودمان کار کرده و آن را تثبیت کنیم تا اجازۀ تصمیمات یک‌شبه صادر نشود».

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های اتاق کرمان گفت:«اتاق کرمان رتبۀ اول اتاق‌های کشور را دارد،بار دولتی‌ها را به دوش می‌کشد،در بسیاری از کارهای خیر پیشتاز و مجموعه‌ای پر کار است که از زحمات آن‌ها تشکر می‌کنیم».




اصلاح مصرف آب در حوزۀ خرما و پسته ضروری است

منبع:خبر کرمان
?اصلاح مصرف آب در حوزۀ خرما و پسته ضروری است :اخبار استان کرمان – اقتصادی