سید کریم معصومی، رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با انتقاد از تعرفههای بالای خودروهای وارداتی و قیمتهای سنگین آنها اظهار داشت: واردات قطرهچکانی خودرو تنها باعث رونق بازار دلالان شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، باید واردات بهصورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود. وی توضیح داد: واردات خودرو میتواند راهکاری اساسی برای […]
سید کریم معصومی، رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با انتقاد از تعرفههای بالای خودروهای وارداتی و قیمتهای سنگین آنها اظهار داشت: واردات قطرهچکانی خودرو تنها باعث رونق بازار دلالان شده است. اگر هدف اصلاح بازار خودرو است، باید واردات بهصورت گسترده و با حداقل تعرفه انجام شود.
وی توضیح داد: واردات خودرو میتواند راهکاری اساسی برای برونرفت از وضعیت فعلی بازار باشد و در عین حال، خودروسازان داخلی را به سمت تولید رقابتی سوق دهد. برای رسیدن به این هدف، تعرفههای واردات خودرو باید بهطور جدی کاهش یابد تا قیمت خودرو به سطح معقول و متناسب با قیمتهای جهانی برسد.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس با اشاره به موضوع قیمت بنزین گفت: تا زمانی که خودروها با قیمتهای منطقی در دست مصرفکنندگان قرار نگیرد، افزایش قیمت بنزین نباید اجرا شود. در واقع، آزادسازی قیمت بنزین زمانی قابل پذیرش است که خودروهای باکیفیت و قیمت مناسب در بازار وجود داشته باشند.
وی تأکید کرد: با واردات گسترده خودرو و حذف تعرفههای سنگین، تقاضا و سودجوییهای موجود در بازار خودرو کاهش خواهد یافت.
معصومی همچنین از سیاستهای فعلی واردات خودرو انتقاد کرده و گفت: واردات خودرو به شیوه کنونی، که به صورت قطرهچکانی انجام میشود، نهتنها به بهبود وضعیت بازار کمکی نکرده، بلکه باعث رونق بازار دلالی شده است. عرضه محدود خودروهای وارداتی شرایط را برای مصرفکنندگان واقعی سختتر کرده و انحصار بازار خودرو را تقویت کرده است.
وی بر این باور است که با ورود خودروهای خارجی و ایجاد رقابت، خودروسازان داخلی مجبور به ارتقای کیفیت محصولات خود خواهند شد.
رئیس فراکسیون کارآفرینی مجلس تأکید کرد: در حال حاضر، به دلیل انحصاری بودن بازار، خودروسازان داخلی نیازی به ارتقای کیفیت و رقابت نمیبینند. اما با ورود رقبای خارجی، آنها مجبور خواهند شد کیفیت را افزایش داده و قیمتها را منطقیتر کنند.
وی خاطرنشان کرد: اگر واردات خودرو بهطور گسترده انجام شود، علاوه بر ایجاد رقابت در بازار، باعث افزایش کیفیت تولیدات داخلی نیز میشود. این روند در نهایت به نفع مصرفکنندگان خواهد بود و از سوی دیگر، فشار افزایش قیمت بنزین بر مردم کاهش خواهد یافت.
معصومی تأکید کرد: سیاستگذاران باید به جای تمرکز بر انحصار، به سمت ایجاد یک بازار آزاد و رقابتی حرکت کنند تا صنعت خودروسازی کشور تقویت و در نهایت منافع مصرفکنندگان به بهترین شکل تأمین شود و تا زمانی که خودروهای وارداتی و کممصرف با تعرفهها و قیمتهای گزاف به دست مردم میرسد دولت اجازه ندارد قیمت بنزین را افزایش دهد.
/ایلنا
منبع: اصلاحات نیوز ? اصلاح قیمت بنزین به شرط کاهش نرخ خودرو!
«علی لاریجانی» با توئیتی به حمله موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد. وی نوشت: یا فاتح خیبر، علی(ع) مدد واکنش علی لاریجانی به حمله موشکی ایران به اسرائیل: یا فاتح خیبر، علی(ع) مدد منبع: اصلاحات نیوز ? واکنش علی لاریجانی به حمله موشکی ایران به اسرائیل: یا فاتح خیبر، علی(ع) مدد
دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که اتریوم مشکلات و ضعفهای آشکار و بزرگ خود را دارد، اما همچنان به لطف امنیت بالا، ارتقاهای مداوم و اکوسیستم بزرگ و فعال خود بر فضای غیرمتمرکز تسلط دارد. به گزارش دنیای اقتصاد، اتریوم نه تنها یک ارز دیجیتال است، بلکه بستری برای توسعه برنامههای جدید و نوآورانه در […]
پرسش مشتریان، سرنوشت بازار خودرو در نیمسال دوم است ولی تجربه می گوید که بعید به نظر میرسد بازار خودرو در شش ماه دوم با افت قیمت نسبت به نیمسال نخست مواجه شود. به گزارش دنیای اقتصاد، اینکه بازار خودرو در شش ماه دوم سال چه افتوخیزی خواهد داشت، بستگی به عوامل خودرویی و غیرخودرویی […]
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اختلاف قیمت ارز نیمایی و آزاد توجیه ندارد، گفت: این اختلاف باید به حداقل برسد. به گزارش خبرنگار اقتصادی نذیر کرمان، عبدالناصر همتی دوشنبه شب نهم مهر ۱۴۰۳ در حاشیه نخستین جلسه شورای دولت چهاردهم و بخش خصوصی اظهار داشت: اکنون اختلاف ارز نیمایی و آزاد توجیه […]
× 1 = 2