استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست/ باید اقتدار خود را حفظ کنیم

فت فتو/کرمان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برای انتقال فرهنگ استکبارستیزی به نسل های بعدی باید کارهای فرهنگی انجام بدهیم؛ استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست، بلکه در مقابل تعدی که می خواهد به ما بشود، این حس باید باشد تا عزت و اقتدار خود را حفظ کنیم. “حسین انجم شعاع” […]

فت فتو/کرمان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: برای انتقال فرهنگ استکبارستیزی به نسل های بعدی باید کارهای فرهنگی انجام بدهیم؛ استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست، بلکه در مقابل تعدی که می خواهد به ما بشود، این حس باید باشد تا عزت و اقتدار خود را حفظ کنیم.

“حسین انجم شعاع” امروز ۱۰ آبان ماه در نشست خبری پیرامون ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: ۱۳ آبان یکی از روزهای پرافتخار و سرنوشت ساز در تاریخ انقلاب و شاید بتوان گفت در تاریخ ایران است که سه اتفاق مهم در این روز در مقاطع مختلف افتاده و مربوط به استکبارستیزی است.

وی افزود: نخستین اتفاق مربوط به ۱۳ آبان سال ۴۳ است که می خواستند قانون کاپیتولاسیون را به مجلس ببرند که موجب ذلت و خواری ملت ایران شد و با تصویب این قانون، امام(ره) افشاگری کردند و یک حرکت به وجود آمد و رژیم ستمشاهی ایشان را تبعید کرد.

انجم شعاع درباره اتفاقات دوم و سوم تصریح کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ تعداد زیادی از دانش آموزانی که در اعتراض به رژیم ستمشاهی در مقابل دانشگاه تهران تجمع کرده بودند به شهادت رسیدند و در سال ۵۸ دانشجویان پیرو خط امام و تعدادی از مردم به سفارت امریکا حمله و آن لانه جاسوسی را تسخیر کردند که اگر این اتفاق نمی افتاد و سفارتخانه آمریکا در ایران پابرجا بود، با توطئه هایی که انجام می دادند، معلوم نبود چه اتفاقاتی برای ایران می افتاد و حتما بعد از مدتی انقلاب را مصادره می کردند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در طول ۴۳ سال عمر انقلاب اسلامی، امریکایی ها علی رغم اینکه سفارت در ایران نداشتند، تلاش کردند انقلاب را از بین ببرند اما موفق نشدند و توطئه، تحریم و مشکلات به خاطر حضور و همت مردم شکست خورد چراکه مردم به خاطر اعتقاداتشان پای انقلاب ایستادند.

وی با اشاره به اینکه استکبارستیزی وجه مشترک اتفاقات ۱۳ آبان است چراکه منشاء این اتفاقات هم امریکا بوده که به همین دلیل روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام گرفته، افزود: آمریکا از هیچ تلاش و توطئه ای برای ضربه زدن به نظام و انقلاب فروگذار نکرده و منشاء خیلی از مشکلات امروز ما آمریکاست و تا زمانی که بخواهیم مستقل باشیم و ارزش های انقلاب پابرجا باشد امریکا با ما خوب نمی شود.

انجم شعاع تصریح کرد: زمانی که بخواهیم آنها ما را بپذیرند، باید قوی باشیم و زمانی می توانیم به خواسته خود رسیده و طبق اسلام و قرآن زیر بار ظلم و زور نرویم، که قوی باشیم؛ همانطور که اکنون نسبت به اول انقلاب بهتر می توانیم خواسته هایمان را مطرح کرده و بهتر به آرمان‌هایمان پایبند باشیم و دلیل تاکید مقام معظم رهبری برای قوی شدن همین است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: درست است در کشور مشکلات و سختی هایی به ویژه در اقتصاد و معیشت داریم اما اگر بخواهیم نسبت به امریکا کوتاه بیاییم، باید همه آرمان ها را کنار بگذاریم.

وی تصریح کرد: استکبارستیزی یک دستور دینی و قرآنی است و انقلاب براساس اسلام و مکتب اهل بیت بنا شده و امام راحل فرمود ما راه دوستی با امریکا را خوب بلدیم اما این خیانت به اسلام و ایران است.

انجم شعاع در ادامه بیان کرد: فرهنگ استکبارستیزی و مقابله با ظلم در نسل اول و دوم انقلاب در دنیا کم نظیر بود و علی رغم سختی ها، خیلی از مردم هنوز این حس را دارند و برای انتقال این فرهنگ به نسل های بعدی باید کارهای فرهنگی انجام بدهیم؛ استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست، بلکه در مقابل تعدی که می خواهد به ما بشود، این حس باید باشد تا عزت و اقتدار خود را حفظ کنیم؛ اگر امریکا به ارزش ها و آرمان های ما احترام بگذارد، دعوایی نیست.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به تدارک ۳۰۰ برنامه به منظور گرامیداشت ۱۳ آبان در سطح استان اظهار کرد: اجرای برنامه های آیینی و تبیینی در مدارس، فضای مجازی و … برای نسل جوان و نوجوان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، مسابقات فرهنگی، اجتماع بزرگ مردمی ساعت ۹ صبح ۱۳ آبان در گلزار شهدای کرمان، اجتماع دانش آموزان ۱۲ آبان، نواختن زنگ استکبارستیزی در مدارس روز ۱۲ آبان ساعت ۸ صبح و … از جمله این برنامه هاست.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال ۱۳ آبان “ایستادگی و مقاومت ملت ایران رمز افول سلطه استکباری امریکا” انتخاب شده، افزود: تولید محتوا توسط حوزه هنری برای انتشار در فضای مجازی، برگزاری مراسم ۱۳ آبان در بقاع متبرکه، اجتماع یگان های جنوبشرق ارتش، تهیه و استخراج وصیت نامه شهدا درباره استکبارستیزی و توزیع آن، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برپایی نمایشگاه عکس، تبلیغات و فضاسازی میدانی نیز از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در استان کرمان هستند.

انتهای پیام




استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست/ باید اقتدار خود را حفظ کنیم

منبع:ایـسنا
? استکبارستیزی به معنای مقابله با دنیا نیست/ باید اقتدار خود را حفظ کنیم