استقرار ۷ تیم هلال احمر در مسیر جاماندگان اربعین کرمان

رضا فلاح، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اقدامات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان کرمان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ایام اربعین هم وظیفه مستقیم بهداشت و درمان در کشور عراق و هم امداد و نجات در داخل ایران را به عهده دارد. وی با بیان اینکه نزدیک […]

رضا فلاح، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اقدامات کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان کرمان، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در ایام اربعین هم وظیفه مستقیم بهداشت و درمان در کشور عراق و هم امداد و نجات در داخل ایران را به عهده دارد.

وی با بیان اینکه نزدیک ۳۰ پایگاه جاده‌ای هلال احمر در استان کرمان و ۳۰ مرکز پیام با ۶۰۰ نفر امدادگر در این ایام آمادگی کامل برای پیشگیری و پوشش به موقع حوادث احتمالی را دارند، گفت: امدادگران ما از ورودی خاک استان کرمان تا‌ خروجی استان آماده امدادرسانی هستند.

رئیس کمیته امداد و نجات ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان معین استان سیستان و بلوچستان است، افزود: در این راستا یک تیم سیار امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان به همراه خودرو ارتباطات در مرز ریمدان استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه در موکب امام حسین علیه‌السلام ماهان نیز حضور داشته و در این موکب، هم وظیفه امداد و نجات در این مسیر و هم اسکان زائران پاکستانی را به عهده داریم، ادامه داد: علاوه بر داخل کشور، نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان در خاک عراق هم به زائران خدمت‌رسانی دارند.

فلاح با اشاره به اینکه نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمان هم در طول مسیر کربلا تا نجف مستقر هستند و هم یک تیم پزشک و پرستار با استعداد ۸۰ نفر با هفت دستگاه خودرو و آمبولانس در هتل بستان نجف مستقر است و خدمات درمانی خود را به زائران ارائه می‌کنند، بیان کرد: سال گذشته نزدیک ۲۰۰ هزار نفر زائر از خدمات درمانی جمعیت هلال احمر در نجف استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه در بازگشت زائران اربعین نیز آمادگی خدمت‌رسانی به این زائران وجود دارد، گفت: هفت تیم امدادی هلال احمر نیز در مسیر جاماندگان اربعین کرمان حضور دارند و به این زائران و عزاداران خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




استقرار ۷ تیم هلال احمر در مسیر جاماندگان اربعین کرمان

منبع: تسنــیم
? استقرار ۷ تیم هلال احمر در مسیر جاماندگان اربعین کرمان