استقرار ۴۳ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد

مدیر مرکز رشد تخصصی کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: ۴۳ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد تخصصی کشاوزی کرمان مستقر هستند. لاله یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقش مرکز رشد تحقیقات کشاورز در استان اشاره کرد و افزود: مرکز رشد کشاورزی استان کرمان با هدف ارتقاء سطح علمی […]



مدیر مرکز رشد تخصصی کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: ۴۳ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد تخصصی کشاوزی کرمان مستقر هستند.

لاله یزدانپناه در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» به نقش مرکز رشد تحقیقات کشاورز در استان اشاره کرد و افزود: مرکز رشد کشاورزی استان کرمان با هدف ارتقاء سطح علمی در زمینه تولیدات کشاورزی و ایجاد فرصت‌های شغلی از سال ۱۴۰۰ شروع به‌کار کرده است.

وی عنوان کرد: در این مرکز رشد ۴۳ شرکت دانش‌بنیان و تحقیقاتی در عرصه‌هایی همچون دام، طیور، آبریان و کشاورزی فعال هستند.

مدیر مرکز رشد تخصصی کشاورزی استان کرمان ادامه داد: در مرکز رشد ابتدا افراد با ایده‌های فناورانه وارد شده و بعد از ارزیابی ایده‌های آنان در مراحل مختلف خدمتی پذیرش می‌شوند که شامل سه مرحله رشد، پیش رشد و پارکی است.

گوهرریزی اذعان کرد: در مراحل پیش‌رشد ایده‌هایی که به مرحله تولید نرسیده‌اند مورد بررسی و نظارت ۶ تا ۹ ماهه قرار می‌گیرند و با همراهی استادان راهنما ایده تبدیل به محصول نهایی شوند و بعد از آن افراد روند تجاری‌سازی محصول خود را طی می‌کنند که اگر این دوره به موفقیت طی شود وارد مرحله دوم یعنی رشد خواهند شد.

وی افزود: در مرحله رشد که یک بازه سه ساله است محصول به بازار معرفی و دوره تولید انبوه خود را آغاز می‌کند چنانچه در طول این دوره تیم تولیدی ایده و محصول در بازار جای خود را پیدا کرد وارد مرحله پارکی می‌شود که معمولا بعد از اعلام نظر موافق ارزیابان صورت می‌گیرذ.

رئیس مرکز رشد تحقیقات کشاورزی کرمان اذعان کرد: برای رسیدن به بک محصول دانش‌بنیان که مورد نیاز و اقبال بازار باشد یک دوره بلند مدتی در طول اجرای سه مرحله رشد سپر می‌شود و در این زمان انواع حمایت‌ها و ارائه تسهیلات از مجریان صورت می‌گیرد.

گوهرریزی اذعان کرد: در مرحله پیش رشد ۷۵ میلیون تومان و در مرحله رشد مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان و در مرحله پارکی نیز بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، تسهیلات با دوره تنفس ۶ تا ۲ ساله پرداخت می‌شود که می‌تواند کمک شایانی را به بخش تولید محصول دانش‌بنیان داشته باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما پذیرای ایده‌های متفاوت نخبگان و افراد دارای ایده هستیم و با تمام قدت حامی آنان در رسیدن به محصولی که نیاز کشور را رفع می‌کند، خواهیم بود.

انتهای خبر/ طهماسبی


استقرار ۴۳ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? استقرار ۴۳ واحد دانش‌بنیان در مرکز رشد