استقرار هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در بم/ شهروندان شکایات را به دبیرخانه اعلام کنند

فت فتو/کرمان اعضای هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر دو روزه به شرق استان کرمان از مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه ها و زندان بم بازدید کردند. به گزارش فت فتو، دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان امروز ۲۵ دی ماه در این رابطه گفت: در سفر رئیس کل […]

فت فتو/کرمان اعضای هیئت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر دو روزه به شرق استان کرمان از مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه ها و زندان بم بازدید کردند.

به گزارش فت فتو، دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان امروز ۲۵ دی ماه در این رابطه گفت: در سفر رئیس کل دادگستری استان کرمان به شهرستان های شرقی، هیئت با انجام نظارت و بازرسی های پنجگانه، تمامی امورات مربوط به مراجع قضائی و انتظامی، زندان ها، بازداشتگاه های ثلاثه شهرستان های شرق استان کرمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

محمدباقر اسلامی افزود: این بازدیدها در جهت رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، انجام پذیرفت.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدیدها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.

اسلامی بر حفظ و رعایت حقوق شهروندان که از مباحث اساسی تعالیم اسلامی است، تاکید کرد و گفت: امیدوارم تمامی پرسنل دستگاه ها و ادارات با دقت و همت، در احقاق حق و حقوق شهروندان تلاش نمایند.

دبیر هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان بیان کرد: این هیئت نسبت به تهیه گزارش هایی راجع به موارد نقض احتمالی حقوق مددجویان در بازداشتگاه های ثلاثه شامل پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی و کلانتری ها و پاسگاه ها اقدام خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیئت نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد، افزود: شهروندان چنانچه نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند می توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان اقدام نمایند.

انتهای پیام




استقرار هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در بم/ شهروندان شکایات را به دبیرخانه اعلام کنند

منبع: ایـسنا
? استقرار هیئت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در بم/ شهروندان شکایات را به دبیرخانه اعلام کنند