استقرار سامانه‌های پیشرفته، پهنه هوایی امنی برای کشور ایجاد کرده است

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۱۱ شهریورماه در دیدار با امام جمعه کرمان به‌مناسبت روز پدافند هوایی، گفت: در تاریخ امنیتی و تقویمی جمهوری اسلامی دهم شهریور به عنوان روز پدافند هوایی نام‌گذاری شده است. نیروی پدافند هوایی نقش برجسته‌ای در دوران جنگ تحمیلی در حفاظت […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، سرتیپ امیر غلامعلیان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌شرق ارتش امروز، ۱۱ شهریورماه در دیدار با امام جمعه کرمان به‌مناسبت روز پدافند هوایی، گفت: در تاریخ امنیتی و تقویمی جمهوری اسلامی دهم شهریور به عنوان روز پدافند هوایی نام‌گذاری شده است. نیروی پدافند هوایی نقش برجسته‌ای در دوران جنگ تحمیلی در حفاظت و حراست از پهنه هوایی جمهوری اسلامی ایران داشته و امروز هم با توجه به تغییری که در ماهیت تهدیدات می‌بینیم این نیرو نیز خود را متناسب با روز گسترش داده است.

سرتیپ غلامعلیان با اشاره به استقرار سامانه‌های پیشرفته هوایی در کشور و سرحدات، اظهار کرد: استقرار این سامانه‌ها سبب شده یک پهنه هوایی امن برای کشور داشته باشیم. بازدارندگی که امروز در کشور ساری و جاری است به دلیل حضور نیروهای چهارگانه ارتش در مرز‌ها و دفاع از سرحدات است.

سرهنگ ستاد محمد معصومی، فرمانده گروه پدافند هوایی شهید صالحی کرمان نیز در این جلسه با تبریک سالروز تشکیل پدافند هوایی، به بیان تاریخچه استقرار ایستگاه رادار کرمان در ۱۰ شهریورماه سال ۱۳۸۷ و گسترش آن طی سال‌های دیگر پرداخت و گفت: در حال حاضر بهترین رادارها در کرمان وجود دارد. همچنین مرکز کنترل رادارهای جنوب شرق در کرمان راه‌اندازی شده که تمام کویر، شرق کشور و بخش‌هایی از افغانستان و پاکستان را نیز تحت رصد دارد و پایش کاملی بر خلیج فارس و کل جنوب‌شرق کشور داریم.

انتهای پیام


استقرار سامانه‌های پیشرفته، پهنه هوایی امنی برای کشور ایجاد کرده است

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? استقرار سامانه‌های پیشرفته، پهنه هوایی امنی برای کشور ایجاد کرده است