استقبال از ماهکان در پاتوق فیلم

فت فتو ـ محمد لطیف‌کار*:«پاتوق فیلم کوتاه در کرمان،که مدت‌های طولانی،به‌خاطر نگرانی از کرونا،تعطیل شده بود،دیروز یک‌شنبه بیست و یکم فروردین‌ماه دوباره راه‌اندازی شد. اولین دور جدید،در سالن تماشاخانه پارس با تلاش و اجرای خوب علیرضا سهرابی فعال فرهنگی و کارگردان سینما به منصه‌ی ظهور رسید. علاقه‌مندان سینما سالن را پر کرده بودند تا فیلم […]

فت فتو ـ محمد لطیف‌کار*:«پاتوق فیلم کوتاه در کرمان،که مدت‌های طولانی،به‌خاطر نگرانی از کرونا،تعطیل شده بود،دیروز یک‌شنبه بیست و یکم فروردین‌ماه دوباره راه‌اندازی شد. اولین دور جدید،در سالن تماشاخانه پارس با تلاش و اجرای خوب علیرضا سهرابی فعال فرهنگی و کارگردان سینما به منصه‌ی ظهور رسید.

علاقه‌مندان سینما سالن را پر کرده بودند تا فیلم کوتاه ماهکان ساخته‌ی مشترک عباس حسین‌زاده و حسام حسینی را ببینند.

 حسین‌زاده را،زمانی که در محیط پر جنب و جوش و هنری بوشهر دانشجو بود،شناختم. عاشق سینما بود،و به‌خوبی هم معلوم بود که جنم این کار را دارد،تا فیلم‌ساز‌ نشود،دست بردار نیست.

حالا او و همکارش نه تنها با ماهکان وارد باشگاه فیلم‌سازان شده‌اند،که در گام اول،استقبال خوبی هم از آن‌ها شده است.

ماهکان داستان خانواده‌ای است که برای نجات پدر،دختربچه‌ی خود را مجبور به پذیرفتن قتل می‌کند… یک سوژه‌ی عجیب و تاثیرگذار را دستمایه‌ی تولید خود کرده‌اند. این فیلم در انجمن سینمای جوانان ایران،دفتر کرمان کرمان تهیه شده و پخش بین‌المللی آن برعهده کاف فیلم است.

در این نشست،هردو کارگردان بخشی از تجربیات خود را با حاضران به اشتراک گذاشتند،و از این‌که در اولین کار خود با نیروهای کاملا حرفه‌ای مثل فیلمبرداری،تدوین و صدابرداری،پخش و … کار کرده‌اند،ابراز خرسندی نمودند،و به‌طور مبسوط در مورد این موضوع ودشواری‌های کار تولید صحبت کردند. ارزش پاتوق فیلم هم به همین انتقال تجربیات است،و احیانا باعث دلگرمی فیلم‌سازان کرمانی هم می‌شود. برای ماهکان و همه‌ی عوامل آن موفقیت‌های بیشتری را آرزومندم.

+ عکس را با موبایل گرفتم. به ماند به یادگار.».

*مدیرمسئول و سردبیر فت فتو




استقبال از ماهکان در پاتوق فیلم

منبع:خبر کرمان
?
استقبال از ماهکان در پاتوق فیلم

:اخبار استان کرمانفرهنگ