استان کرمان محملی برای رشد خادمان اهل بیت است | خبر کرمان

کرمان_ رییس رسانه ملی در پیامی به اختتامیه بیست و یکمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت:استان ولایی و حسینی کرمان همواره محملی برای رشد خادمان اهل بیت قلمداد می‌شود. به گزارش نذیر کرمان، پیمان جبلی، در این پیام که در اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه پیر غلامان حسینی که در حسینیه ثارالله […]



کرمان_ رییس رسانه ملی در پیامی به اختتامیه بیست و یکمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت:استان ولایی و حسینی کرمان همواره محملی برای رشد خادمان اهل بیت قلمداد می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، پیمان جبلی، در این پیام که در اختتامیه بیست و یکمین اجلاسیه پیر غلامان حسینی که در حسینیه ثارالله شهر کرمان توسط مدیرکل صدا سیمای استان کرمان قرائت شد آورده است: وسیع‌ترین استان ایران که نعمت‌های فراوان مادی و معنوی دارد، سرزمینی به بلندای تاریخ با ارگ‌های راین و بم، باغ شاهزاده ماهان همگی خیره کننده‌اند و نعمات معنوی آن غبطه آور است.

وی با اشاره به کرمان به عنوان زادگاه شهید سلیمانی که نام ایشان بر تارک این استان می‌درخشد؛ از انقلابیون کرمان مانند شهید باهنر و هنرمندانی مانند هوشنگ مرادی کرمانی، ایرج بسطامی و ادیبانی مانند خواجو، ابراهیم باستانی پاریزی هم یاد کرده و نقش درخشان استان کرمان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس را بی‌بدیل عنوان کرده است.

جبلی، افزوده است: این استان زرخیز با لشکر ۴۱ ثارالله خود و با فرماندهان بزرگی چون حاج قاسم سلیمانی و حاج یونس زنگی‌آبادی و حاج قاسم میرحسینی نقش پر تلالویی در حفاظت از کیان این مرز و بوم داشته و غواصان دلیر و خط شکن آن حماسه‌ها خلق کردند.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: کرمان عزیز لاله‌های سرافراز بلندی در راه انقلاب فدا کرده که آخرین آنها شهدای حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدا در سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی هستند که در جمع آن شهیدان دخترکی نازنین است که کاپشن صورتی به تن داشت و دل‌ها را به درد آورد.

وی افزوده است: برگ زرین دیگر سابقه درخشان این استان ارادت به اهل بیت است طوری که می‌توان کرمان را حسین آباد ایران نامید.

جبلی، آئین‌های مختلف عزاداری و نذورات خاص استان گواه این ارادت عمیق دانسته و افزوده است: کرمان هر سال میزبان هزاران دلداده حسینی از شبه قاره هند است که با پای پیاده راهی اربعین می‌شوند پس برگزاری این اجلاس در استان کرمان طبیعی و منطقی است و این استان ولایی و حسینی همواره محملی برای رشد خادمان اهل بیت قلمداد می‌شود و نفس کشیدن در این شهر را باید قدر دانست.

در پایان این پیام آمده است: این اجلاس نشان می‌دهد روحیه مقاومت برخاسته از خوی عاشورایی ما است.

کد خبر ۶۱۸۳۴۳۹


استان کرمان محملی برای رشد خادمان اهل بیت است

منبع: مــهر
? استان کرمان محملی برای رشد خادمان اهل بیت است