استاندار کرمان: منبع ثابتی در ارائه آمار داشته باشیم

استاندار کرمان گفت: یکی از مباحثی که در قوانین آماری کشور باید روشن شود، منبع ثابت در ارائه آمار است. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در شصت و نهمین نشست شورای گفتگوی دولتی و بخش خصوصی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: تحول ساختاری در بودجه رخ داده و سازمان مدیریت […]

استاندار کرمان گفت: یکی از مباحثی که در قوانین آماری کشور باید روشن شود، منبع ثابت در ارائه آمار است.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند استاندار کرمان در شصت و نهمین نشست شورای گفتگوی دولتی و بخش خصوصی با اشاره به بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد: تحول ساختاری در بودجه رخ داده و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کرمان، پیشنهادهات تخصصی برای استان و اصلاح ساختار در سطح ملی ارائه دادند.

وی با بیان اینکه استان کرمان نقش و جایگاه خوبی در بودجه دارد، بیان کرد: دستگاه‌های دولتی لایحه بودجه را مطالعه کرده و پیشنهاداتشان هم‌راستا با پیشنهاد دولت باشد.

استاندار کرمان اظهار داشت: در بازگشت درآمدهای مالیاتی و حقوق معادن؛ استان کرمان نقش موثری داشته است.

زینی‌وند به تاکید استان بر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد وگفت: در ارزیابی‌های به عمل آمده، کرمان جزو سه استان اول در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به واسطه اقدامات موثر انجام داده است.

استاندار کرمان، پراکندگی در مراجع آماری را مشکل‌ساز دانست و تصریح کرد: یکی از مباحثی که در قوانین آماری کشور باید روشن شود، منبع ثابت در ارائه آمار است.

وی، اشتراک‌‌گذاری آمار و اطلاعات دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: همه دستگاه‌ها آمار و اطلاعاتی دارند، اما آنها را به اشتراک نمی‌گذارند. غیر از اطلاعات محرمانه و طبقه‌بندی، دیگر اطلاعات باید به صورت شفاف در اشتراک با سایر دستگاه‌ها قرار و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام




استاندار کرمان: منبع ثابتی در ارائه آمار داشته باشیم

منبع:بــرنا
?
استاندار کرمان: منبع ثابتی در ارائه آمار داشته باشیم