استاندار کرمان: مراقب مرجعیت آموزش و پرورش باشیم

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با بیان اینکه حفظ مرجعیت آموزشی بسیار مهم است تاکید کرد: برخی مراجع شبه‌آموزشی قصد دارند جایگاه آموزش و پرورش را تضعیف کنند که نیاز است مسئولان فرهنگی در این زمینه به فکر باشند. به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، […]

کرمان- فت فتو- استاندار کرمان با بیان اینکه حفظ مرجعیت آموزشی بسیار مهم است تاکید کرد: برخی مراجع شبه‌آموزشی قصد دارند جایگاه آموزش و پرورش را تضعیف کنند که نیاز است مسئولان فرهنگی در این زمینه به فکر باشند.

به گزارش فت فتو به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، محمد مهدی فداکار روز چهارشنبه در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش منطقه پنج کشور شامل خراسان های شمالی، رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در محل مهمانسرای فرهنگیان در شهر کرمان افزود: به روزرسانی کارکنان آموزش و پرورش با آموزش های ضمن خدمت و ارتقای توانمندی و صلاحیت های حرفه ای آنان یک ضرورت است.

رییس شورای آموزش و پرورش استان کرمان اظهارداشت: بازسازی و بهسازی زیرساخت های فیزیکی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی همچنین احیای امور تربیتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این مقوله بویژه در بخش محتوا باید این اتفاق بیفتد که در بازسازی فرهنگی دانش آموزان و معلمان نقش دارد.

فداکار ضمن تبیین اهمیت دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: تبدیل دانشگاه فرهنگیان به مرکز تربیت معلم واقعی، سرمایه گذاری است؛ تربیت نیروهای حزب اللهی متدین هم در سخت افزار و هم نرم افزار هدف اصلی تربیت معلم است که باید محقق شود.

به گزارش فت فتو حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان نیز در این نشست به تشریح جایگاه مهم آموزش و پرورش در پرورش نیروی انسانی پرداخت و گفت: آمار مدارس ساخته شده بالا باشد خوب است اما مدیرکل موفق کسی است که اول مهر همه کلاس هایش معلم داشته باشد.

وی افزود: ماموریت دیگر این است که در دوران مسئولیت تلاش کنیم در رتبه های علمی بتوانیم خوش بدرخشیم و در زمینه تربیت یعنی جنگ انسانیت و نفسانیت بکوشد.

براساس این گزارش برگزاری جلسات کارگاهی مدیریت کمبود نیروی انسانی، پیاده سازی شورای برنامه ریزی استان ها، تعیین تکلیف املاک آموزش و پرورش، پروژه مهر ۱۴۰۱، اصلاح سامانه های اردوها، انتصاب مدیران و بررسی سامانه ثبت درآمدهای مالی و پایش هزینه از مهمترین برنامه های نشست هم اندیشی مدیران کل قطب پنج کشور در کرمان اعلام شد.




استاندار کرمان: مراقب مرجعیت آموزش و پرورش باشیم

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان: مراقب مرجعیت آموزش و پرورش باشیم