استاندار کرمان عنوان کرد: آمادگی کرمان برای کشاورزی قراردادی با عمان

استاندار کرمان گفت: استان کرمان آمادگی دارد که کشاورزی قراردادی با عمان و یا بازارهایی که از این کشور تغذیه می‌شوند را انجام دهد. به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند درهمایش “توسعه روابط تجاری استان کرمان با کشور عمان” از زمینه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و تجاری دو کشور ایران و عمان گفت و اظهار داشت: […]

استاندار کرمان گفت: استان کرمان آمادگی دارد که کشاورزی قراردادی با عمان و یا بازارهایی که از این کشور تغذیه می‌شوند را انجام دهد.

به گزارش فت فتو؛ علی زینی‌وند درهمایش “توسعه روابط تجاری استان کرمان با کشور عمان” از زمینه‌های مشترک تاریخی، فرهنگی و تجاری دو کشور ایران و عمان گفت و اظهار داشت: کشور عمان برای ایران، یک کشور دوست و برادر با علایق مشترک عمیق تاریخی در ادوار مختلف بوده است و حتی جابجایی حکومت‌ها هم بر این مسئله تاثیر منفی نداشته است.

وی ادامه داد: با روی کار آمدن جمهوری اسلامی، روابط با کشور عمان از ابعاد مختلف گسترش پیدا کرده و زمینه‌های فراوانی برای همکاری و مبادلات تجاری، فرهنگی و اقتصادی فراهم کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد: ظرفیت‌های بی‌نظیری که در ایران و استان کرمان وجود دارد، می‌‌تواند بر پایه آن علایق فرهنگی و تاریخی، دوره پرفروغی را در حوزه‌های تجاری و اقتصادی رقم بزند.

زینی‌وند به ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک قابل سرمایه‌گذاری و تبادل دو کشور ایران و عمان اشاره داشت و تصریح کرد: استان کرمان به دلیل وجود معادن بزرگ و غنی بین‌المللی و فرآوری و گسترش دانش معدنی که از دهه ۱۳۵۰ شمسی شروع شده است، توان بالایی به لحاظ دانش معدنی دارد.

وی ادامه داد: استان کرمان از این حیث هم آمادگی ورود سرمایه‌گذاران کشور عمان را دارد و هم آماده انتقال دانش و فناوری و توانمندی‌ خودش به کشور عمان است.

زینی‌وند، کشاورزی را زمینه همکاری دیگر کشور عمان و استان کرمان برشمرد و گفت: در حوزه کشاورزی، استان کرمان به واسطه تنوع فصول در تمام ایام سال، محصولات متنوعی دارد که برای کشور عمان می‌تواند جذاب باشد.  

وی تصریح کرد: استان کرمان آمادگی دارد که کشاورزی قراردادی را با کشور عمان و یا بازارهایی که از عمان تغذیه می‌شوند را انجام دهد که این کشاورزی قراردادی مبتنی بر صادرات و تولید محصول درخواستی بوده، ضمن اینکه به لحاظ مسافت و همسایگی دو کشور نیز دارای مزیت است.

زینی‌وند گفت: کیفیت محصولات کشاورزی در استان نیز بالاست و در کمتر منطقه‌ای می‌توان چنین محصولات کیفی را برای مصرف دسترسی داشت.

استاندار کرمان، همچنین از آمادگی استان برای همکاری با کشور عمان در حوزه گردشگری به ویژه در بخش درمان و سلامت اعلام کرد و ادامه داد: کرمان توانمندی پزشکی بالایی دارد و آماده احداث شهرهای سلامت با تکنولوژی پیشرفته است.

زینی‌وند اظهار داشت: اتاق بازرگانی کرمان از اتاق‌های توانمند ایران است و هر توافقی با این مجموعه انجام شود، مورد حمایت و پشتیبانی دولت قرار دارد.

انتهای پیام




استاندار کرمان عنوان کرد: آمادگی کرمان برای کشاورزی قراردادی با عمان

منبع: بــرنا
?
استاندار کرمان عنوان کرد: آمادگی کرمان برای کشاورزی قراردادی با عمان