استاندار کرمان: شرکت‌های معدنی باید به تعهدات خود عمل کنند

به گزارش فت فتو؛ محمدمهدی فداکار در شورای معادن استان با اشاره به قانون تخصیص یک درصد از فروش معادن به مناطق تحت تاثیر همجوار گفت: شرکت‌های معدنی باید طبق متن قانون عمل کنند و در صورت عدم اجرای مصوبه شورا تا پایان هفته آینده، گاز آن‌ها قطع می‌شود و به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم […]

به گزارش فت فتو؛ محمدمهدی فداکار در شورای معادن استان با اشاره به قانون تخصیص یک درصد از فروش معادن به مناطق تحت تاثیر همجوار گفت: شرکت‌های معدنی باید طبق متن قانون عمل کنند و در صورت عدم اجرای مصوبه شورا تا پایان هفته آینده، گاز آن‌ها قطع می‌شود و به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم که یک درصد از فروش را از حساب‌شان کسر کند.

فداکار با بیان اینکه استان کرمان در حوزه منابع مالی با مشکل مواجه است، به خسارت ۳۰ هزار میلیارد تومانی محصول پسته استان در سال گذشته اشاره داشت و خاطرنشان کرد: پژوهشکده پسته و علوم گیاهی دانشگاه شهید باهنر ۵ میلیارد تومان لازم دارد تا راهکاری برای جلوگیری از سرمازدگی محصول ارائه دهد، لذا اخذ این عوارض برای کمک به آنها و توسعه استان است.

استاندار کرمان با اشاره به بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی استان گفت: استان کرمان با مشکل منابع مالی مواجه است، در حالی که ظرفیت معادن از استان خارج شده و چیزی عاید استان نمی‌شود.

فداکار عنوان کرد: ما مدافع تولید هستیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم، اما شرکت‌ها هم باید به تعهدات خود عمل کنند. برای حل مشکل صنایع و جبران کسری گاز، دستورات لازم را ابلاغ کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سود شرکت‌های معدنی از استان کرمان خارج می‌شود، ۴۵ هزار میلیارد تومان مالیات و حقوق دولتی آن‌ها از استان می‌رود و تمام عایدی که از معادن به استان می‌رسد مسئولیت‌های اجتماعی است که حدود ۱۵۰ میلیارد تومان می‌شود.

انتهای پیام






آیا این خبر مفید بود؟












نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف




استاندار کرمان: شرکت‌های معدنی باید به تعهدات خود عمل کنند

منبع: بــرنا
? استاندار کرمان: شرکت‌های معدنی باید به تعهدات خود عمل کنند