استاندار کرمان: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت است

فت فتو – کرمان – استاندار کرمان با اشاره به شکل گیری پایه‌های مردمی در بخش های مختلف جامعه از جمله لشکر ثارالله گفت: می‌توان گفت مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت دفاع مقدس است. به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز چهارشنبه در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان […]

فت فتو – کرمان – استاندار کرمان با اشاره به شکل گیری پایه‌های مردمی در بخش های مختلف جامعه از جمله لشکر ثارالله گفت: می‌توان گفت مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت دفاع مقدس است.

به گزارش فت فتو، علی زینی وند روز چهارشنبه در گردهمایی ثاراللهیان استان کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور فرماندهان قدیم و لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس افزود: در زوایای جنگ و دفاع مقدس نوشته‌ها و گفته‌های زیادی وجود دارد و البته تحریف‌هایی نیز شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه گاهی اتاق‌های فکر ضداسلام و ضد هویت انقلاب با پول‌های سرشار در جعل هویت و ایجاد تردید در نسل جوان گاهی به دلیل کم کاری‌های ما در جاهایی بر ما غلبه پیدا کردند.
استاندار کرمان گفت: اگر فردی در چارچوب ایران اسلامی با هر گرایش و دیدگاهی یا هر انسان آزاده‌ای در خارج از مرزها، درباره دفاع، شهدا و ایثارگران دچار تردید می‌شود، شک نکنید که خوراکی به او داده شده جعلی است.
زینی‌وند عنوان کرد: مولفه‌ها و نوآوری‌هایی که در دفاع مقدس به وجود آمد، برای نسل‌ها و تاریخ و آینده جذبه‌ای دارد که نباید به آن به دید تردید نگاه شود. 
استاندار کرمان اظهار داشت: دشمنان اسلام به سردمداری آمریکا با پول‌های کثیف کشورهای دست‌نشانده قبلیه‌ای، به نام حقوق بشر، جنایت، تحقیر، توهین و تجاوز می‌کنند.
وی ادامه داد: ما در طول دفاع مقدس در مواجهه به اسرا، غیرنظامیان و دشمنان آنقد جوانمردی و آموزه‌های زیبای اسلام برخورد کردیم که نوشتن آنها به عنوان حقوق بشر اسلامی، بسیار پرجذبه برای نسل‌هایی است که شاید میانه‌ای با اسلام هم ندارند. 
وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها باید به واکاوی جنگ‌های حقوق بشری و انسان دوستانه مبتنی بر اسلام و آموزه‌های انقلاب ایران برگرفته از جنگ تحمیلی بپزدارند.
زینی‌وند بیان کرد: وجه دیگری از جنگ که کمتر به آن پرداخته شده مردمی بودن آن است، در سال‌های اول جنگ با شیوه‌های کلاسیک، فرماندهی غیرمعتقد و با غیرآرمان‌گرایانه نگاه کردن به مولفه‌های جنگ داشت چند پاره می شد. 
وی ادامه داد: در همه دنیا کشورها به صورت فدرالیسم همه امور را به مردم واگذار می‌کنند، کل کشورهای دارای تاریخ و تمدن امور خود را به مردم واگذار می‌کنند، اما در یک موضوع کاملا بسته عمل می کنند و زیر سیطره نظامیان قرار می‌دهند و آن دفاع و امنیت است.
زینی‌وند گفت: اما در دفاع مقدس ما، به تدبیر امام خمینی (ره) فرمانده جنگ را بچه عشایری بدون آموزش‌های کلاسیک مدرن آن روز به فرماندهی سپاه گذاشت و ارتش را هم با فردی که به درجه سرهنگی رسیده بود و او را به سرگردی تنزل داده بودند در محور نیروی زمینی ارتش گذاشته که مبدا تحول بود.
استاندار کرمان گفت: از دل همین خلاقیت‌ها و مسئولیت دادن‌ها، ژنرال‌های سرشناسی از جمله قاسم سلیمانی تربیت شد، فردی که ژنرال‌های سرشناس دنیا باید از او فنون نظامی یاد بگیرند.
زینی‌وند نمونه ای از خلاقیت‌های جنگ را تولید موشک‌های نقطه زن هوشمند، ناوشکن‌های دریاپیما، قرارگاه‌های سازندگی، پل‌ها و تونل‌های بین‌المللی، سدها و غیره عنوان کرد.

وی با بیان اینکه ما در تبیین ارزش‌ها به جوانان کم‌کاری کرده ایم، گفت: متاسفانه امروزه افکار دشمن به بچه‌های ما خورانده می شود لذا بزرگ‌ترین تهدید آینده ما بحران هویت خواهد بود.




استاندار کرمان: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت است

منبع:ایرنـا
? استاندار کرمان: دفاع مقدس مردمی‌ترین جنگ تاریخ قرون بشریت است