استاندار کرمان بر تسریع در پروژه بازسازی پایگاه انتقال خون مشتاق تاکید کرد

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: پروژه بازسازی پایگاه انتقال خون میدان مشتاق باید فعال شود و سریع تر به نتیجه برسد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل انتقال خون این استان با وی بر ارتقا […]

کرمان – فت فتو – استاندار کرمان گفت: پروژه بازسازی پایگاه انتقال خون میدان مشتاق باید فعال شود و سریع تر به نتیجه برسد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،محمدمهدی فداکار در دیدار مدیرکل و معاونان اداره کل انتقال خون این استان با وی بر ارتقا و افزایش پایگاه انتقال خون در شهرستان‌ها با توجه به وسعت و جمعیت گسترده در استان کرمان تاکید کرد و افزود: اداره کل انتقال خون استان باید در راستای تامین نیروی انسانی و و ابنیه پایگاه های شهرستانی پیگیری کند.

وی تصریح کرد: تراکم جمعیتی در مناطق مختلف استان کرمان وجود دارد و لازم است ظرفیت پایگاه انتقال خون برای این مناطق دیده و از کمک خیران سلامت نیز استفاده شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: به بازسازی پایگاه انتقال خون میدان مشتاق کرمان کمک خواهد شد تا به نتیجه برسد و ظرفیت‌سازی صورت گیرد.

لزوم نوسازی و ارتقا ناوگان حمل و نقل، تجهیزات و افزایش پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان 

مدیرکل انتقال خون استان کرمان نیز در این دیدار گفت: در مجموع ۶ پایگاه انتقال خون با ۱۲۰ پرسنل در استان کرمان فعالیت دارند و به ۴۲ موسسه درمانی خون‌رسانی می‌کنند.

ایرج شکوهی افزود: وجود یک هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی و هموفیلی از خصوصیات منحصر به فرد استان کرمان است که باید ماهانه ۲ مرتبه خون دریافت کنند، ضمن اینکه وجود مصدومان تصادفات نیز نیاز به خون را در استان کرمان افزایش می دهد.

وی با اشاره به وسعت استان کرمان تصریح کرد: پایگاه‌های انتقال خون شهرستانی تنها در جیرفت، بم، سیرجان و رفسنجان مستقر هستند و در دیگر شهرستان‌ها خون‌گیری به صورت تیم‌های سیار انجام می‌شود.

مدیرکل انتقال خون کرمان به لزوم نوسازی و ارتقای ناوگان حمل و نقل، تجهیزات انتقال خون و افزایش تعداد پایگاه‌های انتقال خون در این استان اشاره و تصریح کرد: شاخص اهدای خون در کرمان به ۲۳ در هزار نفر رسیده است.

شکوهی با اشاره به عملیات بازسازی پایگاه انتقال خون میدان مشتاق گفت: این پروژه ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و درخواست می شود تا تخصیص اعتبار به شکل قوی‌تری کار انجام شود.




استاندار کرمان بر تسریع در پروژه بازسازی پایگاه انتقال خون مشتاق تاکید کرد

منبع: ایرنـا
? استاندار کرمان بر تسریع در پروژه بازسازی پایگاه انتقال خون مشتاق تاکید کرد