استاندار کرمان: ‌آمادگی پذیرش گردشگران ارمنستانی را داریم

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیام سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف است، گفت: استان کرمان آمادگی میزبانی از گردشگران ارمنستانی را دارد. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان‌، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ظهر امروز در دیدار با دیوید خداتیان شهردار شهر آرماویر […]

استاندار کرمان با اشاره به اینکه پیام سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف است، گفت: استان کرمان آمادگی میزبانی از گردشگران ارمنستانی را دارد.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان‌، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ظهر امروز در دیدار با دیوید خداتیان شهردار شهر آرماویر ارمنستان، سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران و دیدار با رئیس جمهور و مسئولان ایرانی را ارزشمند دانست و اظهار داشت: این سفر و این دیدارها پیام دارد و پیام آن توسعه همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف است.

رئیسی: سطح مبادلات تجاری ایران و ارمنستان باید به ۳ میلیارد دلار برسد

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی گردشگری و کشاورزی ظرفیت‌های بزرگی دارد، گفت: کرمان معادن مس غنی دارد و در زمینه وجود معادن مس، در رتبه پنجم جهانی هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان در حوزه‌های دیگر از جمله کشاورزی، بیان کرد: کشت پسته، خرما و سایر محصولات خارج از فصل استان کرمان را به قطب کشاورزی تبدیل کرده است.

وی با اشاره به آب و هوای مناطق مختلف استان کرمان‌ گفت: اقلیم آب و هوایی استان کرمان به‌گونه‌ای است که در تمام فصول سال امکان کشت محصولات کشاورزی وجود دارد.

استاندار کرمان: از طرح‌های توسعه‌ای گردشگری و احیای بناهای تاریخی در استان استقبال می‌کنیم

‌فداکار با بیان اینکه استان کرمان آمادگی میزبانی از گردشگران ارمنستانی را دارد، افزود: استان کرمان در حوزه گردشگری و در زمینه‌های مختلف میراث فرهنگی و صنایع دستی ظرفیت‌های زیادی دارد.

وی با اشاره به وجود بناهای تاریخی با قدمت بسیار بالا در این استان، بیان کرد: وجود این آثار تاریخی برای گردشگران خارجی بسیار جاذبه دارد.

بستر همکاری‌های خوبی بین ایران و ارمنستان وجود دارد

دیوید خداتیان شهردار شهر آرماویر ارمنستان نیز در این ‌دیدار ‌با بیان اینکه تاکنون به ایران سفر نکرده بودم، اظهار داشت: امروز برای نخستین بار به ایران و شهر کرمان سفر کردم و خوشحالم که این سفر با سفر نخست‌وزیر ارمنستان و دیدار با مقامات عالی کشور ایران همراه شد.

وی با بیان اینکه شهر آرماویر در ۴۰ کیلومتری ایروان پایتخت ارمنستان واقع شده است، افزود: این شهر یکی از قطب‌های کشاورزی در ارمنستان محسوب می‌شود.

شهردار آرماویر ارمنستان با ابراز خرسندی از خواهرخواندگی اعلام شدن دو شهر کرمان و آرماویر، بیان کرد: شیوع کرونا باعث عقب افتادن سفر ما به کرمان شد و با این سفر همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای ما خیلی مهم است که با خارج از کشور ارتباط داشته باشیم، گفت: در حال حاضر در ارمنستان و به‌ویژه در منطقه ما با کمک سرمایه‌گذاران ایرانی باغ‌های پسته و بادام پرورش داده می‌شود.

خداتیان با بیان اینکه ارمنستان کشور امنی است و احساس امنیت برای سرمایه‌گذاران وجود دارد، افزود: دو واحد صنعتی بزرگ در آرماویر با کمک سرمایه‌گذاران ایرانی راه‌اندازی شده است که یکی در زمینه بسته‌بندی خشکبار و دیگری واحد صنعتی است که در حوزه متالوژی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بستر همکاری‌های خوبی بین ایران و ارمنستان وجود دارد، بیان کرد: استان کرمان در حوزه‌های علمی و گردشگری ظرفیت‌های مهمی دارد و این آمادگی وجود دارد که در این زمینه گردشگر به استان کرمان داشته باشیم.

شهردار آرماویر ارمنستان با بیان اینکه قرار است مرکز هوشمند در حوزه‌های فنی و کشاورزی در شهرهای ارمنستان راه‌اندازی شود، گفت: با امکانات ایجاد شده بستری برای همکاری‌های بیشتر دو کشور ایران و ارمنستان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این باور را داریم که همکاری‌های ایران و ارمنستان از سطح کاغذ باید بیرون بیاید و عملیاتی شود و برای همین به استان کرمان سفر کردیم، افزود: از استاندار کرمان و شهردار کرمان دعوت می‌کنیم که به ارمنستان سفر کنند و ظرفیت‌های ما را نیز ببینند که باعث توسعه همکاری‌ها می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/




استاندار کرمان: ‌آمادگی پذیرش گردشگران ارمنستانی را داریم

منبع: تسنــیم
? استاندار کرمان: ‌آمادگی پذیرش گردشگران ارمنستانی را داریم