استاد «هژبرابراهیمی» منشاء آثار ماندگاری در عرصۀ فرهنگ‌وهنر است

فردای‌کرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پی درگذشت استاد «محمد هژبر ابراهیمی» پیام تسلیت صادر کرد. محسن روحی در این پیام با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند فقید از او با عنوان انسانی فروتن،آرام و متین،با ذهنی همیشه خلاق و درخشان و بیانی دل‌نشین و بینشی عمیق یاد […]

فردایکرمان – گروه فرهنگ‌وهنر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در پی درگذشت استاد «محمد هژبر ابراهیمی» پیام تسلیت صادر کرد.

محسن روحی در این پیام با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی این هنرمند فقید از او با عنوان انسانی فروتن،آرام و متین،با ذهنی همیشه خلاق و درخشان و بیانی دل‌نشین و بینشی عمیق یاد کرد و افزود:«استاد فقید محمد هژبر ابراهیمی،فرزند افتخارآفرین خطۀ کریمان،نزدیک به هشت دهه از عمر ارزشمند خود را وقف هنر کرد،هنری که چشمان را خیره می‌کرد و به شکرانۀ عنایتی که خداوند به ایشان داشت،منشاء آثار گرانقدر و ماندگاری در عرصۀ فرهنگ و هنر این سرزمین شد».

به گزارش فردایکرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان متن این پیام به شرح زیر است:

«خبر درگذشت استاد «محمد هژبر ابراهیمی» هنرمند مجسمه‌ساز و نقاش پیشکسوت باعث تاثر و تاسف اینجانب گردید. استاد فقید محمد هژبر ابراهیمی فرزند افتخارآفرین خطۀ کریمان،نزدیک به هشت دهه از عمر ارزشمند خود را وقف هنر کرد،هنری که چشمان را خیره می‌کرد و به شکرانۀ عنایتی که خداوند به ایشان داشت،منشاء آثار گرانقدر و ماندگاری در عرصۀ فرهنگ و هنر این سرزمین شد.

او از مجسمه‌سازان برآمده از مکتب کرمان بود که سهم بسزایی در رواج مجسمه‌سازی در ایران داشت. این هنرمند برجسته به‌راستی و به مانند استاد بزرگوارش علی‌اکبرخان صنعتی،مجمعی از خصال پسندیده بود. انسانی فروتن،آرام و متین،با ذهنی همیشه خلاق و درخشان و بیانی دل‌نشین و بینشی عمیق.

اینجانب درگذشت استاد محمد هژبر ابراهیمی را به خانوادۀ محترم ایشان و جامعۀ فرهنگی و هنری تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال می‌خواهم روحش را در جوار خود به آسودگی و آرامش برساند و به بازماندگان آن مرحوم شکیبایی عنایت فرماید». /پ




استاد «هژبرابراهیمی» منشاء آثار ماندگاری در عرصۀ فرهنگ‌وهنر است

منبع:خبر کرمان
?

استاد «هژبرابراهیمی» منشاء آثار ماندگاری در عرصۀ فرهنگ‌وهنر است

:اخبار استان کرمانفرهنگ