از مزیت‌های خواهرخوانده‌های شهر کرمان چه می‌دانید

خواهرخوانده موضوعی است که در ادبیات شهری جهان مطرح شده است و بی‌شک دارای مزیت‌های متعدد است. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» شهر کرمان پیش از این با شهرهایی چون «نیژنی نووگورود» از کشور روسیه و «شانگهای» از کشور چین و شهر آرماویر ارمنستان خواهرخوانده شده است البته در ایران، برخی […]



خواهرخوانده موضوعی است که در ادبیات شهری جهان مطرح شده است و بی‌شک دارای مزیت‌های متعدد است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» شهر کرمان پیش از این با شهرهایی چون «نیژنی نووگورود» از کشور روسیه و «شانگهای» از کشور چین و شهر آرماویر ارمنستان خواهرخوانده شده است البته در ایران، برخی شهرها از جمله اصفهان، مشهد، تبریز و تهران، از لحاظ تعداد خواهرخوانده‌هایی که دارند، در صف جلو هستند.

خواهرخواندگی شهرها چه مزیتی دارد
اما سئوال این‌جاست که خواهرخوانده شدن شهرها چه مزیتی دارد.
یکی از موضوعاتی که امروزه در ادبیات شهری جهان پدید آمده است، موضوع خواهرخواندگی است. خواهرخواندگی بین دو شهر از کشورهای مختلف برای تقویت ارتباط میان مردم دو شهر در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی است و عموماً میان دو شهری که دارای منافع مشترک هستند بسته می‌شود.
 
 البته این موضوعی یکی از موضوعاتی بود که امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه علنی شورای شهر به آن پرداخته شد.

موضوع از این قرار بود که در این جلسه به مجمع بریکس اشاره شد که قرار است در کشور روسیه برگزار شود. وزارت‌خانه کشور در نامه‌ای بیان کرده که کلان‌شهرهایی که مایل به شرکت در این مجمع هستند می‌توانند حضور پیدا کنند.
 
محمدامین شمسی رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر کرمان در این رابطه بیان کرد: به‌نظر می‌رسد که به‌دلیل خواهرخواندگی شهر کرمان با نیژنی «نوگورود» روسیه باید افرادی در این مجمع شرکت کنند.
اما موضوعی که در ادامه مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت، «خواهرخواندگی» بود.
 
علیرضا نادری رئیس شورای شهر کرمان بیان کرد: باید دید که خواهرخواندگی چه آورده‌ای دارد؛ اصلاً غرابت شهر کرمان با شهرهایی که پیش از این با آن‌ها خواهرخوانده شده است در چیست؟
 
وی ادامه داد: اصلاً کرمان چه شباهتی به لحاظ فرهنگی و … با شهر شانگهای دارد؟ از این‌رو رفتن به این مجمع وقت تلف کردن و هزینه کردن از جیب شهرداری است.

تویسرکانی شهردار شهر کرمان: خواهرخواندگی از روش‌های جذب سرمایه‌گذاری است
محسن تویسرکانی شهردار شهر کرمان اما خواهرخواندگی را یکی از روش‌های جذب سرمایه‌گذار خواند و گفت: در دنیای امروز جذب سرمایه‌ از طریق روش‌های سنتی کناره رفته است.
 
شهردار کرمان ادامه داد: در دنیای امروز یکی از هنرهای متولیان شهر شناساندن شهر به جوامع بین‌الملل است از این‌رو باید با تدبیر شهر را در ابعاد مختلف بشناسانیم و یکی از این راه‌ها خواهر خواندگی است.
 
وی عنوان کرد: از نقاط مؤثر خواهرخواندگی این است که شهرهای خواهرخوانده عموماً در حوادث و اتفاقات به یکدیگر کمک می‌کنند همچنین در تقابل از نمادها و نام شهر مقابل استفاده می‌کنند.

بابایی عضو شورای شهر کرمان: برای جهان شهر مقاومت ارتباط با سایر شهرها الزامی است
محمود بابایی از دیگر اعضای شورای شهر کرمان نیز در ادامه بیان کرد: معتقدیم که کرمان پایتخت مقاومت جهان اسلام است بنابراین چنین ادعای بزرگی نیاز به ارتباط با شهرهای بین‌المللی است.
وی افزود: وقتی می‌گوییم که برای زیارت شهید سلیمانی بیش از ۷۰ کشور جهان در کرمان حضور پیدا می‌کند از این‌رو باید با شهرهای سایر بین‌الملل ارتباط داشته باشیم.

به گزارش نذیر کرمان در سال‌های گذشته در نشست‌های شورای شهر کرمان، موضوع خواهرخواندگی موضوع خواهرخواندگی شهر کرمان با شهرهایی مانند بصره عراق و بعلبک لبنان مطرح شده است.
انتهای خبر/ پسند
 


از مزیت‌های خواهرخوانده‌های شهر کرمان چه می‌دانید

منبع:آرمـان
? از مزیت‌های خواهرخوانده‌های شهر کرمان چه می‌دانید