از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان استفاده می‌کنیم

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: محمدرضا سلیمانی طی مراسمی به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کرمان معرفی شد. پیش از این منوچهر فلاح طی ۵ سال این مسئولیت را برعهده داشت. ناظر ارشد پروژۀ گازرسانی به شهرهای ماهان و جوپار،مسئول اداره گاز ماهان،رئیس اداره گاز شهرستان‌های راور و زرند،رئیس بهره‌برداری تعمیرات اداره گاز شهرستان کرمان،رئیس اداره […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: محمدرضا سلیمانی طی مراسمی به‌عنوان سرپرست شرکت گاز استان کرمان معرفی شد.

پیش از این منوچهر فلاح طی ۵ سال این مسئولیت را برعهده داشت.

ناظر ارشد پروژۀ گازرسانی به شهرهای ماهان و جوپار،مسئول اداره گاز ماهان،رئیس اداره گاز شهرستان‌های راور و زرند،رئیس بهره‌برداری تعمیرات اداره گاز شهرستان کرمان،رئیس اداره گاز منطقه یک کرمان و سرپرست معاونت بهره‌برداری شرکت گاز استان کرمان بخشی از سوابق کاری سلیمانی،سرپرست شرکت گاز استان کرمان است.

وی در مراسم معارفه که صبح سه‌شنبه ۲۴ مردادماه برگزار شد،با اشاره به برنامه‌های خود،گفت:«تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه‌های اجرایی به‌منظور دستیابی به درصد میانگین کشوری به کار خواهیم گرفت تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود و از میانگین کشوری نیز عبور کنیم».

محمدرضا سلیمانی افزود:«توسعۀ گازرسانی با پیگیری‌ها و انجام اقدامات هوشمندانه،فراتر از برنامه‌های تکلیفی شرکت ملی در حوزه‌های شهری،روستایی و صنعت برای تحقق شعار سال،با قدرت و کیفیت در دستور کار قرار دارد».

‌ وی ادامه داد:«از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارتقاء کیفی خدمات در شرکت گاز استفاده خواهیم کرد».

گاز

به گزارش خبرنگار نذیر کرمان،سلیمانی تعامل هرچه بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و ستاد شرکت ملی گاز ایران،افزایش تاب‌آوری و استمرار پایدار و ایمن گاز،تقویت زیرساخت‌ها و بازطراحی شبکۀ گازرسانی شهرهایی که سال‌های پیش گازرسانی شده،توسعۀ دولت الکترونیک به‌منظور رضایتمندی مردم،ارتقاء رضایتمندی همکاران،تکریم ارباب رجوع و نگاه ویژه به سرمایه‌های انسانی را از برنامه‌های خود اعلام کرد.

وی همچنین بیان کرد:«برای افزایش بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران،پیمانکاران،تعمیرکنندگان و تولیدکنندگان،برنامه‌ریزی می‌شود و تامین نقدینگی مورد نیاز طرح‌ها به‌صورت ویژه پیگیری خواهد شد».

سرپرست شرکت گاز استان کرمان یادآور شد:«رعایت انضباط مالی در جذب بودجه و بهبود شاخص‌های سلامت اداری در اولویت کاری قرار دارد و با توجه به وسعت استان،ارتقاء توانمندسازی بیش از پیش سازمان برای مقابله با هر نوع بحران در دستور کار است».

وی گفت:«در سیاست‌ها و تکالیف ملی دولتی ازجمله اجرای طرح ملی مسکن،اقدامات ویژه‌ای به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های گازرسانی انجام خواهد شد».

 

رحمانی

اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر شبکۀ گازرسانی در استان کرمان بی‌نظیر است

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز در این مراسم با بیان این‌که شرکت گاز استان کرمان یکی از شرکت‌های برتر در بین ۳۱ شرکت گاز استانی است،گفت:«در حوزۀ شبکه‌گذاری نیز کرمان از استان‌های اول و پیشرو است».

مسلم رحمانی با بیان این‌که استان کرمان پیشرفت بسیار خوبی در توسعۀ گازرسانی داشته است،یادآور شد:«تا چند سال قبل،در کرمان تنها ۴۲ درصد توسعۀ گازرسانی صورت گرفته بود اما در حال حاضر ۹۰ درصد استان گازرسانی شده است و اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه در استان بسیار بی‌نظیر است».

وی تاکید کرد:«با توجه به این‌که کرمان استان زلزله‌خیزی است،مقاوم‌سازی نیز باید در کنار توسعه انجام شود».

رحمانی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر ۹۴ درصد خانوار شهری و روستایی کشور از گاز استفاده می‌کنند،افزود:«نزدیک ۷۵ درصد سبد انرژی کشور وابسته به گاز است».

وی خاطرنشان کرد:«مردم ۱۲۵۳ شهر و ۳۹ هزار روستا و ۱۵۱ هزار صنعت از نعمت گاز برخوردار هستند».

رحمانی با بیان این‌که سال گذشته ۲۳۰ میلیارد مترمکعب گاز در سطح کشور توزیع شد،ادامه داد:«از این میزان ۳۴ درصد گاز توزیع شده در بخش خانگی،تجاری و عمومی و مابقی در بخش صنعت و نیروگاهی‌ مصرف شد».

وی گفت:«امسال رکورد اختصاص گاز به بخش نیروگاهی شکسته شد و شاهد پایداری در صنعت برق بودیم».

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به شرایط شرکت گاز در زمستان سال گذشته،افزود:«سال‌هاست در بخش توسعه و گازرسانی به شهرها،روستاها و صنایع کار می‌کنیم و در بخش تولید نیز اقدامات بزرگی انجام شده است اما زمستان سال گذشته با توجه به گستردگی و ماندگاری سرما،با وجود تولید روزانه بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز،با ناترازی در مصرف مواجه بودیم».

وی یادآور شد:«در بخش تولید طی سنوات قبل عقب‌افتادگی‌هایی داشتیم اما در بخش توزیع پیشرفت داشتیم و روزبه‌روز میزان ناترازی افزایش یافت».

رحمانی با بیان این‌که سال گذشته روزانه ۲۵۰ میلیون مترمکعب ناترازی داشتیم،گفت:«امسال نیز ناترازی جبران نشده و با توجه به توسعۀ گازرسانی باید در کنار توسعه،موضوع مدیریت مصرف لحاظ شود».

وی تاکید کرد:«مردم می‌توانند با اقدامات بسیار جزئی ۵ تا ۱۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند».

مدیر امور هماهنگی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران افزود:«مصرف گاز بخش خانگی در اوج مصرف در زمستان بالغ بر ۵۵۰ میلیون مترمکعب است که بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب آن قابلیت صرفه‌جویی دارد».

 

بسط عدالت در توزیع عادلانۀ ثروت کشور نیاز به خدمت دارد

امام‌جمعه موقت کرمان نیز در این مراسم با اشاره به دعایی از صحیفه سجادیه،بیان کرد:«وقتی از تقوا صحبت می‌شود بیشتر متوجه یکسری اعمال فردی می‌شویم اما تقوا علاوه بر یک شاخۀ فردی،شاخۀ اجتماعی نیز دارد».

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عربپور ادامه داد:«در دعای امام سجاد(ع) بسط عدالت،کظم غیظ،برخورد با فتنه‌ها و ایجاد الفت و وحدت از مصادیق تقوا بیان شده است».

وی خاطرنشان کرد:«یکی از اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی این است که منابع و اموال عمومی بر اساس عدالت بین مردم توزیع شود تا این موضوع زمینۀ ایجاد اخوت،وحدت و دوری از تفرقه را فراهم کند».

عربپور افزود:«بسط عدالت در توزیع عادلانۀ ثروت کشور نیاز به خدمت دارد و خدمت‌گزاران در بخش‌های مختلف اجرایی تلاش می‌کنند این عدالت بسط یابد و در سایۀ آن اخوت و وحدت شکل بگیرد».

وی در پایان بیان کرد:«مهندس فلاح ۵ سال در شرکت گاز استان کرمان خدمت کردند و تلاش‌های ارزنده‌ای انجام دادند و مطمئنا از حضور ایشان به‌عنوان یک مدیر ارزشمند استفاده خواهد شد و امروز نیز مهندس سلیمانی که از نیروهای شرکت گاز استان هستند برای خدمت‌رسانی انتخاب شدند که برای آن‌ها آرزوی موفقیت داریم».

 

فلاح

موفق به شکستن رکورد شرکت ملی گاز شدیم

مدیرکل سابق شرکت گاز استان کرمان نیز با اشاره به دورۀ ۵ سالۀ مدیریتی‌اش در کرمان،گفت:«ابتدای سال ۹۷ در جلسۀ معارفه قول دادم شرکت گاز کرمان در برخی شاخص‌ها سرآمد سایر استان‌ها شود که این موضوع محقق شد و امروز شرکت گاز استان کرمان برترین شرکت گاز کشور است».

منوچهر فلاح افزود:«استان کرمان در ابتدای سال ۹۷ زیر ۵۰ درصد گازرسانی شده بود و تنها ۴۷ درصد جمعیت از نعمت گاز برخوردار بودند اما امروز ۹۰ درصد جمعیت استان از گاز استفاده می‌کنند».

وی خاطرنشان کرد:«طی ۵ سال گذشته،۲۷ شهر و قریب هزار روستا گازرسانی شدند و بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شد».

فلاح یادآور شد:«در سال ۱۴۰۱ با اجرای ۲۵۰۰ کیلومتر شبکه،نصب بیش از ۴۰ هزار انشعاب و گازرسانی به ۹ شهر و ۳۸۰ روستا،موفق به شکستن رکورد شرکت ملی گاز با نیم قرن سابقه شدیم».

 

گاز می‌تواند اقتصاد را دگرگون ‌کند

معاون توسعه و منابع استانداری کرمان نیز در این نشست با قدردانی از خدمات مدیرکل سابق شرکت گاز استان کرمان،گفت:«شرکت گاز استان در جشنواره شهید رجایی عنوان برتر را کسب کرد و تقدیر شد».

علی بیگ‌زاده با اشاره به پوشش گازرسانی ۹۰ درصدی جمعیت استان،افزود:«از زحمات شبانه‌روزی کارکنان شرکت گاز که مایۀ پیشرفت و توسعه در استان شدند،قدردانی می‌کنیم».

بیگ‌زاده ادامه داد:«شبکۀ گاز باید با قدرت در استان توسعه پیدا کند و سراسر استان از نعمت گاز برخوردار شوند».

وی تاکید کرد:«گاز زیرساخت ایجاد می‌کند،صنعت وابسته به گاز است و می‌تواند اقتصاد را دگرگون ‌کند و اشتغال‌زایی را هم به دنبال داشته باشد».

گفتنی است در این مراسم همچنین جانشین فرمانده انتظامی استان،فرماندار کرمان،رئیس اتاق بازرگانی کرمان،مدیرکل روابط عمومی استانداری و تعدادی از مدیران و مسئولان نظامی استان نیز حضور داشتند. /پ

 




از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان استفاده می‌کنیم

منبع:خبر کرمان
?

از ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌های استان استفاده می‌کنیم

:اخبار استان کرمان – اقتصادی