از طرح مشکلات ایست و بازرسی مرصاد کرمان در سطح ملی تا ورود دانش‌بنیان‌ها به تجهیز این گلوگاه

نذیر کرمان/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ایست و بازرسی مرصاد را خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: تجهیز این ایست و بازرسی به فناوری‌های روز با استفاده از شرکت های دانش بنیان داخلی بر مبنای مهندسی معکوس و استفاده از دانش بومی مورد تاکید قرار گرفته است. به گزارش […]

نذیر کرمان/کرمان دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان، ایست و بازرسی مرصاد را خط مقدم مبارزه با مواد مخدر دانست و گفت: تجهیز این ایست و بازرسی به فناوری‌های روز با استفاده از شرکت های دانش بنیان داخلی بر مبنای مهندسی معکوس و استفاده از دانش بومی مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش نذیر کرمان، علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور امروز هشتم خرداد ماه با اشاره به بازدید انجام شده از ایست و بازرسی مرصاد کرمان گفت: هدف اصلی از این بازدید عرض خسته نباشید به تلاشگران این حوزه و بازدید میدانی وضعیت موجود و مشکلات این گلوگاه به منظور جمع‌بندی مشکلات و نیازها و بررسی آنها در سطح ملی است.

وی افزود: در این بازدید مشکلات و موانع موجود از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته و درخواست های مردم درباره این گلوگاه نیز در راستای حفظ حقوق عامه مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

جمادی بیان کرد: مشکلات این گلوگاه به مرکز منتقل خواهد شد تا  اقدامات لازم برای بهبود وضعیت این ایست و بازرسی و تسریع در امور را داشته باشیم.

مهدی بخشی دادستان کرمان نیز در جریان این بازدید گفت: عمده مواد مخدر ورودی به کشور از استان کرمان عبور می‌کند و ایست و بازرسی مرصاد گلوگاه اصلی مبارزه با مواد مخدر به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پیگیری مصوبات ملی و استانی جهت رفع مشکلات ایست و بازرسی مرصاد به ویژه موضوع معطلی مردم و مشکلات ماموران در حین کشف به ویژه در فصل زمستان در این بازدید مد نظر قرار داشته است.

بخشی تامین تجهیزات گرمایشی برای فصل زمستان را از اولویت های ایست و بازرسی مرصاد دانست و اظهار کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور عملیات اجرایی ساختمان جدید ایست و بازرسی مرصاد را آغاز کرده و این پروژه با صرف هشت میلیارد تومان اعتبار تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

دادستان کرمان افزود: ایست و بازرسی مرصاد علاوه بر فعالیت‌های چشمگیر در حوزه مبارزه با مواد مخدر، در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت و جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز نیز که تهدیدات مهمی علیه امنیت کشور به شمار می‌روند نیز نقش مهمی دارد و از این رو انتظار می‌رود که مصوبات ملی و استانی در رابطه با این ایست و بازرسی زودتر به سرانجام برسد تا عملکرد بهتر ماموران تلاشگر فراجا در مسیر مبارزه با مواد مخدر را به دنبال داشته باشد.

وی به احداث لاین جدید عبور خودروها در ایست و بازرسی مرصاد نیز اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام با پیگیری فرمانده انتظامی استان و استاندار کرمان انجام و منجر به کاهش معطلی مردم در این مسیر شده است.

بخشی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت عبور و مرور در ایست و بازرسی مرصاد نسبت به سنوات قبل مطلوب است.

به گزارش نذیر کرمان، ترحمی مدیرکل حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز در این بازدید گفت: یکی از معضلات بسیار بزرگ جامعه‌، اعتیاد و جرائم مرتبط با مواد مخدر است و یکی  از خط های مقدم مبارزه با این مواد، ایست و بازرسی مرصاد است.

وی توجه به شرق و حاشیه شرق در مسیر مبارزه‌ با مواد مخدر را اولویت های ستاد دانست و ادامه داد: در این گلوگاه که نقطه اساسی و جبهه مهمی است، کمبودهای ناشی از بهره گیریِ تکنولوژی های روز از جمله ایکس ری‌های انسانی و کامیونی مطرح شد.

ترحمی تصریح کرد: با تحریم هایی که سردمداران مدعی حقوق بشر علیه کشور اعمال کرده اند، امکان کمتری برای تجهیز این گلوگاه به تجهیزات ایکس ری کامیونی و انسانی وجود دارد و در این بازدید مقرر شد این امور به شرکت های دانش بنیان کشور سپرده شود.

وی عنوان کرد: با تجهیز ایست و بازرسی مرصاد به تجهیزات به روز می توان با دقت بیشتر به مبارزه با بلیه شوم مواد مخدر پرداخت.

انتهای پیام




از طرح مشکلات ایست و بازرسی مرصاد کرمان در سطح ملی تا ورود دانش‌بنیان‌ها به تجهیز این گلوگاه

منبع: ایـسنا
? از طرح مشکلات ایست و بازرسی مرصاد کرمان در سطح ملی تا ورود دانش‌بنیان‌ها به تجهیز این گلوگاه