از تاکید بر همکاری در سرشماری کشاورزی تا سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به کرمان | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: همه دستگاه‌های دست‌ اندرکار باید به اجرای سرشماری کشاورزی کمک کنند زیرا آمار و اطلاعات با اجرای سرشماری منطقی می‌شود. محمدمهدی فداکار امروز ۲۱ مهر ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: طی سه روز آینده باید مبادله توافقنامه اعتبارات تملک دارایی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام […]



نذیر کرمان/کرمان استاندار کرمان گفت: همه دستگاه‌های دست‌ اندرکار باید به اجرای سرشماری کشاورزی کمک کنند زیرا آمار و اطلاعات با اجرای سرشماری منطقی می‌شود.

محمدمهدی فداکار امروز ۲۱ مهر ماه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: طی سه روز آینده باید مبادله توافقنامه اعتبارات تملک دارایی توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود.

وی با اشاره به آغاز سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان‌ماه امسال در سراسر کشور افزود: همه دستگاه‌های دست‌اندرکار باید به اجرای سرشماری کشاورزی کمک کنند زیرا آمار و اطلاعات با اجرای سرشماری منطقی می‌شود و بر اساس داده‌های خوبی که به‌دست می‌آید، می‌توان تحلیل‌های دقیق و مطلوبی را ارائه داد.

فداکار بیان کرد: بسیاری از محصولات کشاورزی استان کرمان صادرات‌محور هستند از این‌رو بهره‌وری در برخی از تولیدات کشاورزی نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و همچنین باید اطلاعات محصولات جدیدی مانند زعفران تهیه و ارائه شود.

استاندار کرمان با اشاره به فعالیت یک شرکت برای شیرین کردن آب دریا و فروش به کشاورزان افزود: خرید و یا انتقال آب برای محصولاتی مانند پسته ارزش دارد.

وی در ادامه درباره اعطای مجوز به رویدادهای گردشگری در استان کرمان گفت: باید دبیرخانه صدور مجوزها در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان تشکیل شود و دستگاه‌های مرتبط همکاری کنند تا مجوزهای رویدادها هرچه سریع‌تر صادر شود و برگزارکننده در پیچ‌وخم دستگاه‌ها برای دریافت مجوز نیفتد.

فداکار با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی نان در شهر کرمان با حضور ۲۵ استان طی هفته‌ جاری اظهار کرد: فرصت خوبی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی است و شور و نشاط خوبی بین مردم به‌وجود می‌آورد.

وی همچنین بیان کرد: ماراتن بیابان لوت هم با حضور شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی در پایان هفته‌ جاری در شهداد برپا می‌شود.

به گزارش نذیر کرمان، سیدمهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه بیان کرد: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پایان هفته‌جاری به کرمان سفر می‌کنند تا مسائل اقتصادی استان در حوزه‌های مختلف مطرح و بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه آمار و ارقام مربوط به بخش کشاورزی استان کرمان از نظر میزان اشتغال و بهره‌وری با هم نمی‌خواند، افزود: در حالی که ۴۰ درصد شاغلان استان کرمان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند، فقط ۱۶ درصد بهره‌وری در این بخش داریم.

طبیب زاده تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های منابع آب و قیمت گران آب به‌نظر نمی‌رسد کشاورزی در استان کرمان بهره‌ور باشد که باید بعد از سرشماری کشاورزی در سال‌ جاری وارد تحلیل و بازمهندسی آمارها شویم تا بدانیم، کشاورزی چگونه می‌تواند بهره‌ور شود.

انتهای پیام


از تاکید بر همکاری در سرشماری کشاورزی تا سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به کرمان

منبع: ایـسنا
? از تاکید بر همکاری در سرشماری کشاورزی تا سفر اعضای کمیسیون برنامه و بودجه به کرمان