از امانت بودن مسئولیت‌ها تا لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس | اخبار کرمان و شهرستان ها

نذیر کرمان/کرمان آیین تکریم و معارفه مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، ۱۶ مهرماه در سالن فجر کارخانه برگزار شد. معاون بهره‌برداری مجتمع در این مراسم، جبهه اقتصادی را از بزرگ‌ترین جبهه‌های تقابل با دشمنان در حال حاضر دانست و بر فراهم کردن الزامات تولید و به‌پیش بردن پروژه‌های توسعه در مجتمع مس سرچشمه تاکید کرد. […]



نذیر کرمان/کرمان آیین تکریم و معارفه مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، ۱۶ مهرماه در سالن فجر کارخانه برگزار شد.

معاون بهره‌برداری مجتمع در این مراسم، جبهه اقتصادی را از بزرگ‌ترین جبهه‌های تقابل با دشمنان در حال حاضر دانست و بر فراهم کردن الزامات تولید و به‌پیش بردن پروژه‌های توسعه در مجتمع مس سرچشمه تاکید کرد.

وی افزود: در صورتی می‌توانیم خدمات اجتماعی خود را به استان و شهرستان افزایش دهیم که بتوانیم تولید فعلی را حفظ کرده و با ایجاد توسعه، خلق ثروت کنیم.

امام جمعه رفسنجان نیز در این مراسم گفت: مسئولیت‌ها از امانات الهی، حاکمیتی و نظام جمهوری اسلامی است و باید آن را به دست اهلش سپرد.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: این امانت‌ها باید به دست کسانی سپرده شوند که امین باشند و از تعهد لازم، دانش، تخصص و کارآمدی برخوردار باشند.

وی با اشاره به رکوردزنی‌ها در هشت زمینه در تولیدات، اکتشافات و فروش شرکت مس در نیمه ‌نخست امسال، تصریح کرد: این اقدامات در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی ‌بر جهش تولید است و صنعتگران صنعت مس، مجاهد فی سبیل‌الله هستند چراکه در مسیر سربلندی نظام و استقلال اقتصادی کشور گام برمی‌دارند.

امام جمعه رفسنجان همچنین گفت: از عملکرد بسیار خوب حسین محققی که با سلامت سیاسی و اقتصادی دوره خدمت خود را با سربلندی به اتمام رساندند تشکر می‌کنم و برای مدیر جدید که از مهندسان بومی، کاردان، خوشنام و خوش‌سابقه هستند آرزوی توفیق دارم.

لزوم ایجاد صنایع پایین‌دستی مس در رفسنجان

فرماندار رفسنجان نیز با اشاره به اینکه در افق چشم‌انداز شرکت مس، رسیدن به تولید یک میلیون تن کاتد دیده شده، افزود: باید در کنار این امر، صنایع پایین‌دستی مس هم در راستای ایجاد ارزش افزوده برای ذینفعان شرکت و برای کل ایران فعال شوند.

حسین رضایی ادامه داد: در حال حاضر تولید بیش از ۷۰ درصد مس کاتد در سطح ملی، در استان کرمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مدیر سابق مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، در راستای تعامل و همکاری، درصدد رفع نیازها و مشکلات شهرستان فعالیت داشت که قدردان هستیم‌، ادامه داد: امیدواریم با مدیریت جدید و پشتکار وی، درخصوص رفع نیازهای شهرستان اعم از انجام خریدهای مورد نیاز مجتمع مس سرچشمه از داخل استان و شهرستان رفسنجان و نیز انجام‌ مسئولیت‌های اجتماعی اقدام شود.

نیروی انسانی، مهم‌ترین سرمایه

معاون سرمایه انسانی شرکت ملی صنایع مس ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: شرط ادامه حیات در شرکت‌های مختلف در کشور از جمله شرکت مس؛ حفظ تولید و افزایش آن است که در این راستا شرکت ملی صنایع مس ایران با اجرای پروژه‌های توسعه منتج به تولید، سعی دارد ظرفیت تولید را به سه‌برابر افزایش دهد.

مهدی اهرابی مهم‌ترین سرمایه هر شرکت تولیدی ازجمله شرکت مس را سرمایه انسانی آن برشمرد و عنوان کرد: باید برای رسیدن به تولید انبوه، علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا، از نیروی انسانی متخصص بهره‌گیری کرد.

ابراهیمی مسئول دفتر نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز با اشاره به وجود ۲۰هزار جوان بیکار در رفسنجان و انار، گفت: امیدواریم با توجه به آینده خوبی که فلز مس در تکنولوژی‌های جدید به ویژه هوش مصنوعی خواهد داشت، بتوانیم با طرح‌های توسعه، زمینه اشتغالزایی در این دو شهرستان را فراهم کنیم.

حسین محققی، مدیر سابق مجتمع مس سرچشمه نیز از ثبت رکوردهای بی‌نظیر در تولید مس در سال گذشته سخن گفت و افزود: در نیمه نخست امسال نیز وضعیت تولید بسیارخوب بوده و کارخانه جدید مفتول مس نیز تا اواسط ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

اصغر صالحی، مدیر جدید مجتمع مس سرچشمه نیز در سخنانی با اشاره به لزوم فراهم آوردن الزامات تولید، بر ایمنی در محل کار تاکید کرد و گفت: دستورالعمل‌های ایمنی باید به فرهنگ تبدیل شود.

در این آیین، از خدمات مهندس «حسین محققی» تجلیل و طی حکمی ازسوی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مهندس «اصغر صالحی» به‌عنوان مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان معرفی شد.

انتهای پیام


از امانت بودن مسئولیت‌ها تا لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس

منبع: ایـسنا
? از امانت بودن مسئولیت‌ها تا لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس