از افتتاح تا اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان

کرمان در هفته‌ای که گذشت شاهد تحولاتی در سطح ملی بود که ابعاد اقتصادی آن برای استان نشان از رشد و توسعه داشته است. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هفته گذشته استان کرمان تحولات زیادی از حضور معاون زیر صمت برای افتتاح واحدهای تولیدی باقی‌مانده در چله خدمت تا برگزاری اولین […]


کرمان در هفته‌ای که گذشت شاهد تحولاتی در سطح ملی بود که ابعاد اقتصادی آن برای استان نشان از رشد و توسعه داشته است.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» هفته گذشته استان کرمان تحولات زیادی از حضور معاون زیر صمت برای افتتاح واحدهای تولیدی باقی‌مانده در چله خدمت تا برگزاری اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی بسیج را پشت‌سر گذاشت.


درحالی‌که دولت سیزدهم نقش بسزایی را در اقتصاد و احیاء واحدهای تولیدی راکد داشت و با فقدان آیت‌الله رئیسی کارها اندکی بدون رئیس درحال پیش‌روی است اما وزرایش یک قسم شده‌اند تا در چله خدمت و روزهای باقی‌مانده از دولت سیزدهم کارهای نیمه‌کاره را به ثمر برسانند.

یکی از کارهای باقی‌مانده به ثمر رساندن پروژه‌های اقتصادی و بازگشت به چرخه تولید واحدهای صنعتی استان است به همین علت عیسی برادران معاون وزیر صمت هفته گذشته راه کرمان شد تا برخی مشکلات را حل کند و برخی دیگر را نیز افتتاح کرد.

 سه واحد تولیدی شامل کارخانه تولید مواد شوینده، بُرد الکترونیک و قطعه‌سازی با هزینه بیش از ۶۷۰ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی مردم پایه سدید و  شماره ۲ کرمان به بهره‌برداری رسید.

 اولین واحد تولیدی که به افتتاح رسید، کارخانه کاروان کویر سمنگان بود که به‌عنوان مجهزترین و مدرن‌ترین کارخانه تولید موادشوینده جنوب شرق کشور با سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد ریالی در شهرک صنعتی شماره ۲ افتتاح شد که این طرح برای ۳۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

این شرکت امکان تولید سالانه ۶ هزار تن محصول با فرولاسیون دوستدار محیط زیست را داردو برای ۳۰ نفر بطور مستقیم و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم شغل ایجاد کرده  و  قرار است محصولات این شرکت در بازار‌های داخل عرضه شود و در ادامه بازاریابی خارجی نیز انجام خواهد شد.

دومین واحد تولیدی که به افتتاح رسید، کارخانه تولید بردهای الکترونیک آریا بود که  در شهرک صنعتی سدید به بهره‌برداری رسید این واحد بر مبنای برق و الکترونیک و به ویژه در حوزه آسانسور فعال است و در این راستا بردهای مربوط به آسانسور را در مدل‌های هیدرولیک و کششی تولید می‌کند، این پروژه  نیز با اعتباری بالغ‌بر بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای هشت نفر اشتغالزایی مستقیم داشته است.

سومین واحد مورد بهره‌برداری کارگاه تراشکاری ابتکار صنعت کرمان با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این پروژه با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر در مساحت ۳۰۰ متر مربع قطعات صنعتی مورد نیاز خطوط تولید و واحدهای بزرگ را تولید می‌کند.

معاون وزیر از واحد تولیدی فرش الماس کویر که برای ۳۳۰ نفر اشتغال ایجاد کرده و از واحدهای موفق استان محسوب می‌شود نیز بازدید کرد، این واحد، فرش تولیدی خود را به روسیه، چین و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادرات می‌کند.

 اولین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی نیز در کرمان برگزار شد و از ۴۰ واحد تولیدی که دارای شرایط اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بودند با حضور معاون وزیر صنعت نیز با اهدای لوح سپاس و اعطای نشان تقدیر شد.

برداران معاون وزیر صمت از کارخانه کاوند نهان راور  هم بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحد صنعتی نیز قرار گرفت، شایان ذکر است که این مجموعه با تولید آهن اسفنجی به‌صورت لوله و با ظرفیت ۵۲ هزارتن در سال و با اشتغال ۶۱۰ نفر به‌صورت سه شفیت کاری درحال تولید است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 


از افتتاح تا اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان

منبع:آرمـان
? از افتتاح تا اعطای نشان اقتصاد مقاومتی در کرمان