ازدواج زهرا(س) و علی(ع) الگویی برای جوانان

امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: جوانان برای آنکه زندگی خوبی داشته باشند، زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام را الگو خود قرار دهند. حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت علی علیه‌السلام گفت: امیدواریم همه جوانان ما و […]



امام جمعه شهرستان فاریاب گفت: جوانان برای آنکه زندگی خوبی داشته باشند، زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام را الگو خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس گروهی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن گرامیداشت و تبریک سالروز ازدواج حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت علی علیه‌السلام گفت: امیدواریم همه جوانان ما و کسانی که می‌خواهند سنت حسنه پیامبر(ص) را به‌جا بیاورند، الگوی آنان حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت علی علیه‌السلام باشند.

امام جمعه شهرستان فاریاب ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) ازدواح را به‌عنوان سنت خود معرفی می‌کنند و در حدیثی فرموده‌اند «النِّکَاحُ سُنَّتِی فَمَنْ رَغِبَ عَنْ سُنَّتِی فَلَیْسَ مِنِّی؛ ازدواج، سنّت من است. هر کس از سنّت من روی‌گردان شود از من نیست‏».

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج یکی از خواسته‌ها و نیازهای مهم جوانان ماست که اسلام نیز این مهم را تأیید کرده است، عنوان کرد: این سوال مطرح می‌شود که چرا اول ذی‌الحجه به‌عنوان سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت علی علیه‌السلام نامیده می‌شود؟ پاسخ این است که ما به‌عنوان مسلمانف اعتقادمان بر این است که این دو عزیز را الگو قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی در خصوص مسائل و مشکلات جوانان برای ازدواج در جامعه کنونی اظهار کرد: یکی از معضلات جامعه امروز ما مسئله مهریه و مسائل مرتبط با این امر است؛ اگر مهریه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را با قیمت امروز حساب کنیم، تقریبا ۲۱ سکه بهار آزادی می‌شود و این درحالی است که امروزه به تاریخ تولد مهریه تعیین می‌کنند اما باید مهریه را به‌اندازه‌ای در نظر بگیرند که قابل پرداخت باشد.

امام جمعه شهرستان فاریاب افزود: در زمان ازدواج حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها و حضرت علی علیه‌السلام، حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام گفتند که من شتر، زره و یک شمشیر دارم و پیامبر(ص) فرمودند که زره خود را بفروش و خر ازدواج خود کنید.

وی بیان کرد: در مقوله ازدواج جوانان باید ببینیم موانع چه هستند و آن‌ها را برطرف کنیم؛ دختران و پسران ما در جامعه امروزی تحصیلات عالیه دارند و همه جویای کار هستند اما کار پیدا نمی‌کنند و همچنین مشکلات مالی از دیگر موانع ازدواج است که معضلات بسیاری را به‌بار می‌آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی تصریح کرد: برخی از جوانان معیارهای خاصی برای خود در نظر می‌گیرند و این در حالی است که اسلام معیارهایی قرار داده است که هر مسئله‌ای باید در جای خودش انجام شود.

امام جمعه شهرستان فاریاب عدم حمایت خانواده‌ها را از دیگر معضلات ازدواج دانست و گفت: برخی از خانواده‌ها تمکن مالی دارند اما منطق آنان این است که دختر و پسر باید خود هزینه ازدواج را تأمین کنند.

وی تأکید کرد: اگر جوانان می‌خواهند مقوله ازدواج را حتمی کنند، از مشاوره‌های قبل از ازدواج غافل نشوند؛ چرا که این مهم بسیار تأثیرگذار است؛ مشاوره می‌تواند دیدگاه‌های طرفین را نسبت به مشکلات و موانع ازدواج برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین گروهی خاطرنشان کرد: جوانان برای آنکه زندگی خوبی داشته باشند، زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام را الگو خود قرار دهند.

انتهای خبر/م


ازدواج زهرا(س) و علی(ع) الگویی برای جوانان

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ازدواج زهرا(س) و علی(ع) الگویی برای جوانان