ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی ۲ کاروانسرا به کرمان آمدند

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده و ثبت ۲ کاروانسرای چاه توران و گنجعلیخان به استان کرمان آمده اند. به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هیئتی از یونسکو برای بررسی پرونده کاروانسرای چاه توران راور […]

معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: ارزیابان یونسکو برای بررسی پرونده و ثبت ۲ کاروانسرای چاه توران و گنجعلیخان به استان کرمان آمده اند.

به گزارش خبرنگار . فت فتو از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: هیئتی از یونسکو برای بررسی پرونده کاروانسرای چاه توران راور که متعلق به دوره قاجاریه و کاروانسرای گنجعلیخان که از عهد صفویه به یادگار مانده است، در کرمان حضور یافته اند.

او با بیان اینکه ۵۶ کاروانسرا در سطح کشور کاندیدای ثبت جهانی هستند، بیان کرد: این ۲ کاروانسرای استان کرمان، همراه ۵۶ کاروانسرای دیگر در سطح کشور به صورت زنجیره‌ای در دست بررسی سازمان یونسکو برای ثبت جهانی هستند و در صورت تایید، این پرونده‌ها در تابستان ۱۴۰۱ در مجمع یونسکو مطرح و به تصویب نهایی می‌رسند.

در حال حاضر استان کرمان دارای ۷ اثر ثبت جهانی است که با تصویب این ۲ اثر مجموع آثار ثبت جهانی استان کرمان به ۹ اثر می‌رسد.

استان کرمان اکنون رتبه اول آثار ثبت جهانی کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ م




ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی ۲ کاروانسرا به کرمان آمدند

منبع:باشــگاه خبرنگاران
? ارزیابان یونسکو برای ثبت جهانی ۲ کاروانسرا به کرمان آمدند