ارتقاء دیپلماسی با حضور در مجامع بین‌المللی

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور نمایندگان در مجامع بین‌المللی زمینه‌ساز افزایش وزن سیاسی کشور در عرصه جهانی است. به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس؛ بهنام سعیدی با تشریح اهمیت و نقش دیپلماسی پارلمانی در سیاست […]



دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور نمایندگان در مجامع بین‌المللی زمینه‌ساز افزایش وزن سیاسی کشور در عرصه جهانی است.

به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس؛ بهنام سعیدی با تشریح اهمیت و نقش دیپلماسی پارلمانی در سیاست خارجی کشور اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی به‌عنوان یکی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش بی‌بدیلی در تعیین و پیگیری سیاست‌های خارجی کشور دارد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها بر اهمیت حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی تأکید فرموده‌اند؛ لذا مجلس با تصویب قوانین و مقررات مرتبط، زمینه‌های لازم را برای دست‌یابی به توافقات مطلوب فراهم خواهد کرد و به‌عنوان یک پشتوانه قانونی و مردمی در مذاکرات بین‌المللی عمل می‌نماید.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از ابزارهای مهم در مذاکرات بین‌المللی، بهره‌گیری از مصوبات و نظرات مجلس است به‌طوری که با تصویب قوانین و مقررات حمایتی، دست دولت را در برابر طرف‌های مقابل پُرتر کنند. همچنین، ارجاع به مصوبات مجلس در مذاکرات می‌تواند به‌عنوان یک عامل موثر عمل کند و زمینه‌های لازم را برای دست‌یابی به توافقات مطلوب فراهم کند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور فعال و مؤثر نمایندگان مجلس در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی ابراز کرد: حضور نمایندگان در مجامع بین‌المللی زمینه‌ساز افزایش وزن سیاسی کشور در عرصه جهانی است و این حضور می‌تواند به‌عنوان یک ابزار دیپلماسی عمومی، به تقویت جایگاه و اعتبار کشور در میان سایر کشورها کمک کند و پیام‌های جمهوری اسلامی را به گوش جهانیان برساند کما اینکه تعاملات نمایندگان مجلس با مجالس سایر کشورها نیز می‌تواند نقش مهمی در تقویت همکاری‌های بین‌المللی و گسترش مشارکت‌های عملی ایفا کند.

وی افزود: در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی، مجلس شورای اسلامی می‌تواند با ارائه نظرات و راهکارهای مناسب، حمایت لازم را از دولت به‌عمل آورد و این حمایت می‌تواند به شکل تصویب قوانین حمایتی، تأمین منابع مالی مورد نیاز و ایجاد اجماع ملی برای مقابله با تهدیدات و استفاده از فرصت‌های بین‌المللی باشد و با این اقدامات، مجلس می‌تواند نقش مؤثری در تقویت جایگاه ایران در عرصه جهانی ایفا کند.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با همکاری سایر کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط تلاش خواهد کرد دیپلماسی پارلمانی توسعه پیدا کند و با تقویت تعاملات بین‌المللی، حضور فعال در مجامع جهانی، تصویب قوانین مرتبط و پیگیری مسائل مهم سیاسی نقش مجلس در سیاست خارجی کشور را بهبود بخشیده و به تحقق منافع ملی کمک کنیم.

 

انتهای خبر/م


ارتقاء دیپلماسی با حضور در مجامع بین‌المللی

منبع:آرمـان
? ارتقاء دیپلماسی با حضور در مجامع بین‌المللی