ارتقاء به شهرستان مهم‌ترین معضل بخش «اسماعیلی» | اخبار استان کرمان

بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل بخش اسماعیلی که مردم و مطالبه‌گران نیز مطرح می‌کنند بحث ارتقاء بخش اسماعیلی به شهرستان است. موسی مرسل‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص مسئله ارتقاء بخش اسماعیلی به شهرستان گفت: با همه پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده به این […]




بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل بخش اسماعیلی که مردم و مطالبه‌گران نیز مطرح می‌کنند بحث ارتقاء بخش اسماعیلی به شهرستان است.

موسی مرسل‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه شهرستان‌های پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ در خصوص مسئله ارتقاء بخش اسماعیلی به شهرستان گفت: با همه پیگیری‌ها و بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که راهکار و شاه‌‌کلید حل همه مشکلات بخش اسماعیلی در بحث‌های عمران، فرهنگی، علمی آموزشی و بحث‌های زیرساختی در زمینه کشاورزی و راه‌های جاده‌ای و مسائل دیگر، در ارتقاء این بخش به شهرستان است و در واقع تمامی مشکلاتی که در بخش اسماعیلی وجود دارد ریشه آن به بحث ارتقاء بخش به شهرستان برمی‌گردد. 

 
وی ادامه داد: یکی از مشکلات مهمی که در بخش اسماعیلی داریم در بحث آموزش و پرورش است، چند روز‌ قبل نیز در جلسه‌ای که با نماینده مردم شهرستان‌های  جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی داشتیم این مسئله عنوان شد، مدارس ما در بحث تجهیزات و نیروی انسانی تا روز ۱۲ و ۱۳ مهرماه هنوز مشکلاتی دارند که حل نشده و همچنین در خصوص فضای فیزیکی مدارس ما همچنان مشکلاتی وجود دارد. 
 
بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت افزود: دقیقاً این مشکل به این که مدیریت آموزش و پرورش در بخش ما مستقر نشده، برمی‌گردد و همه بهانه‌ها برای استقرار گرفته شده است لذا یکی از ملزومات شهرستان شدن بخش همین استقرار اداره آموزش و پرورش است. 

مرسل‌پور بیان کرد: ما تمام شاخص‌ها برای استقرار ادارات و نهادها از جمله اداره آموزش و پرورش را داریم، هم از نظر تعداد دانش آموزان و هم از نظر تعداد مدارس همه شاخص‌هایی که نیاز استقرار مدیریت آموزش و پرورش است را داریم. 

 
وی عنوان کرد: بحث استقلال بخش اسماعیلی و ارتقاء به شهرستان یکی از مطالبه‌های جدی مردم و مسئولان بخش اسماعیلی است که تبدیل به امری ضروری و بسیار مهم شده. 
 
بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت تأکید کرد: این بخش مشکلات فراوانی در بحث راه‌های جاده‌ای دارد لذا اگر بخش اسماعیلی به شهرستان تبدیل شود قطعاً اداره راهداری در این شهرستان مستقر می‌شود و اداره راهداری ملزم است برای ایمن‌سازی جاده‌ها و نصب علائم هشدار دهنده و رفع مشکلات و چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد اقدام کند. 
 
مرسل‌پور در ادامه تصریح کرد: به‌دلیل گستردگی شهرستان جیرفت رسیدگی به این بخش‌های توابع به خوبی انجام نمی‌شود لذا از همه مسؤلان دل‌سوز و برنامه‌ریزان شهرستانی و استانی خواهشمندم در این زمینه اهتمام بورزند. 
 
وی عنوان کرد: بخش اسماعیلی دارای ۶۰ هزار نفر جمعیت و بالغ‌بر ۹۰ روستا است که در حقیقت رسیدگی به بخشی با چنین گستردگی برای شهرستان مقدور نیست، و این مسئله به تنهایی لزوم تبدیل شدن این بخش به شهرستان را نشان می‌دهد. 
 
بخشدار اسماعیلی شهرستان جیرفت اظهار کرد: با نوشتن طرح‌های توجیهی و پیگیری‌های انجام شده در خصوص ارتقاء بخش اسماعیلی به شهرستان و با یاری خداوند و همت نماینده، امام جمعه، فرماندار و همه کسانی که دل‌سوز منطقه هستند ان‌شاءالله این اجماع در بخش صورت بگیرد.
 
مرسل‌پور مطرح کرد: یک‌سری بهانه‌ها و اختلاف‌ها که در بخش اسماعیلی القای تنش می‌کردند خوشبختانه دیگر وجود ندارند و برای ایجاد ظرفیت‌های جدید و شکوفایی بخش اسماعیلی مانعی وجود ندارد و این بخش بیش از پیش آماده ارتقاء است. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با تمام وجود برای تحقق این موضوع تلاش می‌کنیم، این بخش با استعدادها و قابلیت‌هایی که دارد ان‌شاءالله به آن حق واقعی خود که تبدیل شدن به شهرستان اسماعیلی است دست پیدا کند و ما هم شاهد رشد بیش از پیش در زمینه اشتغال و خدمات‌دهی باشیم و نباشد این که باز همین روال و مسیری که هم‌اکنون به کندی پیش می‌رود ادامه پیدا کند و ما هم دست به دست هم می‌دهیم و برای این موضوع مهم تلاش روزافزون می‌کنیم. 
 
انتهای خبر/ فلاح


ارتقاء به شهرستان مهم‌ترین معضل بخش «اسماعیلی»

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? ارتقاء به شهرستان مهم‌ترین معضل بخش «اسماعیلی»