اربعین نشانه استمرار عاشوراست | اخبار سیاسی

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین نشانه استمرار عاشوراست و به این معنی است که عاشورا فراموش نشده است. حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان و با […]



نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اربعین نشانه استمرار عاشوراست و به این معنی است که عاشورا فراموش نشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد شیخ‌بهایی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ ضمن عرض تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان و با اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین نشانه استمرار عاشوراست و به این معنی است که عاشورا فراموش نشده است، لذا زیارت اربعین به‌عنوان علامت مؤمن توسط امام حسن عسکری علیه‌السلام معرفی شده است.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: زیارت اربعین به این معنی است که یاد شهدا و مسیر شهدا نباید فراموش شود؛ بنابراین زیارت اربعین که وارد شده، سراسر پیام است و دو جبهه حق و باطل را با مختصات از هم جدا می‌کند، در جبهه حق نسل پاکیزه است و همه قصدشان خداست و جان خود را برای نجات بشریت فدا می‌کنند و در مقابل جبهه حق، جبهه باطل است که همه آن دروغ، نفاق، تفرقه و فروختن آخرت به دنیا پست است.

امام جمعه موقت کرمان افزود: در روایات آمده است که پیاده‌روی و برداشتن هر قدم برای زیارت امام حسین علیه‌السلام و حضرت امیر‌المؤمنین علی علیه‌السلام چه اندازه ثواب دارد و این قدم‌ها از راه‌های دور و نزدیک به سمت ائمه معصومین علیهم‌السلام برداشته می‌شود مصداق آیه‌ای از قرآن است.

وی بیان کرد: زمانی که دشمنان بر این امر مصمم بودند تا حقیقت قیام سیدالشهدا علیه‌السلام بعد از ۱۴۰۰ سال به‌فراموشی سپرده شود، شاهد هستیم راهپیمایی عظیم و گسترده‌ای به‌سمت نقطه‌ای که نماد مقاومت، استکبارستیزی، اخلاص و فداکاری برای خداوند است، روان است و مسلمانان از کشورهای مختلف و هشت مسیر به سمت کربلای معلی حرکت می‌کنند.

شیخ‌بهایی تصریح کرد: در پیاده‌روی عظیم اربعین نه تنها مسلمانان بلکه اهل سنت، یهودی، مسیحی، هندوها، بودایی‌ها به سمت کربلا می‌روند و این حضور عظمت و شکوهی وصف‌نشدنی به جهانیان نشان می‌دهد و آن هم در شرایطی که صحنه دنیای امروز، صحنه کربلاست؛ کربلای امروز ما غزه، فلسطین و منطقه است که ظلم و جنایت در این مناطق بیداد می‌کند.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حوادث غزه و قساوت، جنایت و جسارتی که به مردم مظلوم و بی‌دفاع آن می‌شود، نشان می‌دهد که رژیم غاصب صهیونیستی به هیچ قانونی پایبند نیست و در این عرصه جبهه حق و باطل کاملاً مشخص است و آن‌هایی که تصمیم نگرفته‌اند در کدام جبهه باشند باید تصمیم خود را بگیرند.

امام جمعه موقت کرمان خاطرنشان کرد: اگر کسی در جبهه حق قرار بگیرد و در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم گام بردارد، در دنیا و آخرت سعادت پیدا می‌کند.

انتهای خبر/م


اربعین نشانه استمرار عاشوراست

منبع:آرمـان
? اربعین نشانه استمرار عاشوراست