اراضی بلدالامین کرمان به تملک دولت درآمد

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام(نهضت ملی مسکن) گفت: طی دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارتخانه انجام شد، مقرر شد اراضی این منطقه در تملک دولت قرار بگیرد و توسط دولت ساخته شود. رضا حافظی بعد از ظهر امروز ۱۳ تیرماه در […]



نذیر کرمان/کرمان مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام(نهضت ملی مسکن) گفت: طی دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارتخانه انجام شد، مقرر شد اراضی این منطقه در تملک دولت قرار بگیرد و توسط دولت ساخته شود.

رضا حافظی بعد از ظهر امروز ۱۳ تیرماه در نشست خبری با محوریت تشریح عملکرد شورای هماهنگی وزارت راه و شهرسازی استان کرمان در دولت سیزدهم اظهار کرد: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و جهش مسکن، دو موضوع اصلی در دولت سیزدهم بودند.

وی ادامه داد: بعد از رکود ۱۰ ساله در حوزه مسکن، آیت الله رئیسی متعهد شد که چهار میلیون مسکن در طول چهار سال دولتش احداث شود.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان، سهم شمال استان حدود ۱۲۸ هزار و ۱۸۰ نفر بود که تاکنون ۲۵۰ هزار نفر در سامانه ثبت نام کرده‌اند و ۷۷ هزار نفر آنها تایید نهایی شده‌اند.

«پیشنهاد الحاق ۱۴ هزار هکتار از اراضی شمال استان به شهرها در جهت تامین زمین داده که ۲۵۴۷ هکتار آن مصوب شده و تاکنون تامین زمین برای ۸۹ هزار واحد مسکونی انجام شده است.» این مطلب بخش دیگری از سخنان حافظی در این جلسه بود.

وی با بیان این مطلب که ۶۵ شهر در شمال استان کرمان وجود دارد، اظهار کرد: پراکنش و تخصیص زمین را در برخی از شهرها فراتر از نیاز داریم و به غیر از کرمان، مابقی شهرها مشکل زمین ندارند.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی شمال استان کرمان، ۵۳ سایت نهضت ملی مسکن را در حال آماده‌سازی، در دست اقدام یا در حال اجرا داریم.

وی بیان کرد: تصمیم گرفته شد که در استان کرمان قطعه زمین به مردم واگذار شود و کمتر به سمت انبوه‌سازی برویم و با این اقدام مردم را در ساخت و ساز مشارکت می‌دهیم.

حافظی از تصویب افزایش تسهیلات بانکی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان در شورای عالی مسکن خبر داد و تصریح کرد: ساختمان ساخته شده داریم اما هنوز زیرساخت‌های آنها تکمیل نشده و برای تکمیل آن به ۳۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است و مقرر شد که صندوق ملی مسکن یک سوم این بودجه را تامین کند.

وی از پروژه بلدالامین و ستاد اجرایی فرمان امام نیز سخن به میان آورد و تصریح کرد: طی دو ماه گذشته با هماهنگی که در سطح وزارتخانه انجام شد، مقرر شد اراضی این منطقه در تملک دولت قرار بگیرد و توسط دولت ساخته شود.

به گزارش نذیر کرمان، موقعیت این پروژه، پلاک ثبتی مربوط به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در مساحت ۶۴ هکتار است که به نهضت ملی مسکن اختصاص یافته است. پروژه بلدالامین در سه فاز با ۱۵۰۰ واحد طراحی شده است.

حافظی در واکنش به سخنانی در خصوص وجود قنات در زیر ساختمان‌های سایت بلدالامین گفت: طراحی سایت بلدالامین به گونه‌ای انجام شد که محل عبور قنات‌ها در زیر ساختمان‌ها نیست و قنات از معابر یا فضای سبز گذشته است.

«در شهر کرمان، نمی‌توانیم زمین برای جوانی جمعیت واگذار کنیم (جمعیت کرمان بالای ۵۰۰ هزار نفر است ) و زمین‌ها برای واجد شرایط جوانی جمعیت کرمان در شهرهای اطراف یا در شهر مورد درخواست پدر خانواده واگذار می‌شود.» این مطلب بخش دیگری از سخنان حافظی بود.

طبق اعلام مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان، طی سه سال گذشته ۲۰۳۱ واحد مسکونی در استان به اتمام رسیده که در ۱۱۳۰ واحد آن در شهر سیرجان است.

به گزارش نذیر کرمان، امیری مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان نیز در این نشست اظهار کرد: در جنوب استان کرمان حدود ۴۲۰۰ نفر آورده اولیه را برای نهضت ملی مسکن واریز کرده‌اند که ۳۱۲۶ واحد در حال ساخت هستند که پروانه ساخت دارند.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار قطعه زمین در شش شهر جنوبی (به غیر از جازموریان) استان تامین شده است.

انتهای پیام


اراضی بلدالامین کرمان به تملک دولت درآمد

منبع: ایـسنا
? اراضی بلدالامین کرمان به تملک دولت درآمد