ارائه آموزش‌های مهارتی به ۹٠٠٠ مددجوی تهرانی

به گزارش نذیر کرمان، روح الله دانشور، راد معاون اشتغال و خودکفایی استان تهران با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین برنامه کاری کمیته امداد استان است، اظهار کرد: کارآفرینی مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است و در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد حمایتی کارآفرینی و […]



به گزارش نذیر کرمان، روح الله دانشور، راد معاون اشتغال و خودکفایی استان تهران با بیان اینکه توانمند سازی مددجویان تحت حمایت مهم‌ترین برنامه کاری کمیته امداد استان است، اظهار کرد: کارآفرینی مهم‌ترین اولویت کمیته امداد در راستای توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است و در تمامی برنامه‌ها و طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد حمایتی کارآفرینی و اشتغال‌زایی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این خصوص اقدامات مناسبی از قبیل معرفی مددجویان تحت حمایت به کارفرمایان و پرداخت تسهیلات به منظور بکارگیری مددجویان و یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما انجام می‌شود، افزود: هر ساله تعدادی از مددجویان تحت حمایت در کلاس‌های کارآفرینی شرکت می‌کنند و آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی به آنها داده می‌شود که خروجی این اقدامات منجر به اشتغال زایی و کسب درآمد برای مددجویان می‌شود. دانشور راد، اضافه کرد: در این زمینه برای ۹٠٠٠ مددجو آموزش‌های مهارتی پیش‌بینی شده که تا پایان سال برگزار می‌شود و از این تعداد برای ۵٠٠٠ نفر از مددجویان نیز آموزش پایدار سازی شغلی برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران، عنوان کرد: تا پایان تیرماه سال جاری حدود ۳۰۰ مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کردند. همچنین کلاس‌های آموزشی در حوزه بازاریابی ویژه مجریان طرح‌های اشتغال به منظور پایدارسازی مشاغل ایجاد شده در استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲، حدود ۱۲۰۰۰ مددجو از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برخوردار شده‌اند.

دانشور راد، تصریح کرد: طرح‌های اشتغال زایی برای مددجویان در زمینه‌های مختلف، خدمات، صنایع دستی، دامپروری، کشاورزی و حمل و نقل اجرا شده است، این طرح‌ها بر اساس شرایط محیطی متقاضیان، علاقه‌مندی، استعداد و تخصص فنی با اولویت خانوار‌های تحت حمایت و فرزندان مددجو اجرا می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان تهران در ادامه با بیان اینکه در قالب طرح مهارت تابستانه، مهارت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای به دانش آموزان و فرزندان مددجویان بازمانده از تحصیل ارائه می‌شود، تصریح کرد: با اجرای این طرح تابستان امسال ۲ هزار دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این برنامه ترویج فرهنگ کار و تلاش در میان دانش آموزان و به خصوص فرزندان مددجویان تحت حمایت است.

انتهای پیام/


ارائه آموزش‌های مهارتی به ۹٠٠٠ مددجوی تهرانی

منبع: بــرنا
? ارائه آموزش‌های مهارتی به ۹٠٠٠ مددجوی تهرانی