ادای احترام خبرنگاران کرمان به مقام شامخ شهدا

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، در آستانه ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار، جمعی از مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری‌های کرمان صبح امروز، ۱۶ مردادماه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدا به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای رسانه‌ای آرمیده در این گلزار شهدا با اهدای گل ادای احترام کردند. در […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، در آستانه ۱۷ مردادماه و روز خبرنگار، جمعی از مسئولان و خبرنگاران خبرگزاری‌های کرمان صبح امروز، ۱۶ مردادماه با حضور در گلزار شهدای کرمان به مقام شامخ شهدا به‌ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای رسانه‌ای آرمیده در این گلزار شهدا با اهدای گل ادای احترام کردند.

در این آیین که مدیران و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا، نذیر کرمان، شبستان، تسنیم، مهر، ایمنا، برنا، دفاع‌پرس و دانشجو حضور داشتند و به مقام شامخ شهدای رسانه‌ شهیدان مغفوری، طائی، قاسمی، نامدارمحمدی و آتشی‌گوهری با اهدای شاخه گل ادای احترام شد.

در پایان این مراسم، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان (از خبرنگاران دوران اسارات) با اهدای قاب عکسی از شهید سلیمانی، تربت سیدالشهدا(ع) و عطر عتبه حسینی و عباسی از خبرنگاران تجلیل کرد.

شهید عبدالمهدی مغفوری، سال ۱۳۳۵ در کرمان متولد شد. این شهید در دوران دفاع مقدس مسئولیت روابط عمومی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را بر عهده داشت و در سال ۱۳۶۴ در عملیات کربلای۴ در بمباران هواپیماهای دشمن به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید عبدالمهدی مغفوری به عنوان شهید شاخص بسیج رسانه کشور معرفی شده و شهید سلیمانی از این شهید گرانقدر با نام «امامزاده کرمان» یاد کرده است.

شهید غلامرضا آتشی‌گوهری، سال ۱۳۳۲ در کرمان متولد شد و بعد از انقلاب برای تشکیل کمیته انتظامات کرمان، تأسیس شعبه سازمان تبلیغات اسلامی و تشکیل کلاس‌های عقیدتی و علوم قرآنی اقدامات بسیاری انجام داد. از سال ۱۳۵۹ به خدمت آموزش و پرورش در آمد و در کنار تدریس، همکاری خود را با صدا و سیمای مرکز کرمان آغاز کرد و به‌عنوان گزارشگر و فیلمبردار برای به تصویر کشیدن حماسه‌های رزمندگان دفاع مقدس فعالیت می‌کرد و در ۱۷ بهمن‌ماه ۱۳۶۵ هنگام فیلمبرداری در عملیات کربلای ۵، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید محمد طائی، خردادماه ۱۳۳۳ در محله‌ قلعه‌دختر، یکی از محلاّت قدیمی شهر کرمان  متولد شد.  این شهید بزرگوار پیش از شهید مغفوری به‌عنوان مسئول روابط عمومی سپاه کرمان فعالیت داشت و ۱۳ آذر ماه ۱۳۵۹ در کربلای مهاباد در کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید آیدا قاسمی، در اسفندماه ۱۳۹۱ در کرمان متولد شد. این دانش‌آموز شهید به‌عنوان خبرنگار خبرگزاری پانا فعالیت داشت و در ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در جنایات تروریستی کرمان به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید قاسمی کوچکترین شهید رسانه‌ای کشور است.

شهید غلامرضا نامدارمحمدی، بهمن‌ماه ۱۳۴۱ متولد شد. این شهید گرانقدر با آغاز جنگ تحمیلی وارد تبلیغات لشکر ۲۷ محمدرسول الله(ص) شد و به‌عنوان خبرنگار و عکاس مجله اطلاعات در مناطق عملیاتی دفاع مقدس فعالیت می‌کرد و سرانجام در ۲۳ اسفندماه ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

انتهای پیام


ادای احترام خبرنگاران کرمان به مقام شامخ شهدا

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? ادای احترام خبرنگاران کرمان به مقام شامخ شهدا