احتمال تغییر قیمت بلیت هواپیما تا چند روز آینده

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکلات موجود در خرید بلیت هواپیما و کمبود عرضه گفت:«صنعت هوانوردی ما،تحت فشارهایی که از خارج از کشور وارد شده نحیف شده و با سختی این صنعت را مدیریت می‌کنیم. در عین حال،اولین وظیفه و رسالت سازمان هواپیمایی کشوری،ایمنی هواپیماست […]

نذیر کرمان ـ گروه اقتصاد:معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به مشکلات موجود در خرید بلیت هواپیما و کمبود عرضه گفت:«صنعت هوانوردی ما،تحت فشارهایی که از خارج از کشور وارد شده نحیف شده و با سختی این صنعت را مدیریت می‌کنیم. در عین حال،اولین وظیفه و رسالت سازمان هواپیمایی کشوری،ایمنی هواپیماست و تلاش می‌کنیم از ایمنی‌ پروازهایی که برقرار می‌شود،اطمینان کامل داشته باشیم».

حسن خوشخو با بیان اینکه گلایه‌ها و شکایت‌های مردم دربارۀ کمبود بلیت به ما هم می‌رسد،افزود:«روزانه حدود ۷۰۰ پرواز داخلی داریم. این بلیت‌ها در شبکۀ توزیع فروش از طریق مکانیزم‌هایی که قبلا هم تهیه می‌شده،تهیه می‌شود اما چند دلیل دارد که عرضۀ این بلیت‌ها کمیاب شده است؛ یکی،عدم توجه به مطالبات شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش نرخ بلیت است که بیش از یک سال مسکوت مانده و همین،باعث شده که مسیر طبیعی عرضۀ فروش بلیت منحرف شود».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از ایسنا،وی ۲۵ اردیبهشت‌ماه در پاسخ به اینکه آیا این بدان معناست که شرکت‌های هواپیمایی پروازهایشان را کاملا به چارتری‌های می‌سپرند؟ اظهار کرد:«به این صورت نیست که همۀ بلیت‌ها در اختیار چارتری‌ها باشد؛ اما وقتی موضوعی از مسیر طبیعی خودش خارج شود،چالش‌ها و پیامدهایی دارد و مشکلات فعلی طبیعتا به فرآیند طبیعی هر جریانی آسیب می‌زند».

خوشخو با اشاره به تلاش برای کنترل این وضعیت اظهار کرد:«احتمالا تا آخر اردیبهشت‌ماه یعنی ظرف یکی،دو روز آینده مصوبه‌ای را ابلاغ کنیم که به بخشی از مطالبات ایرلاین‌ها پاسخ داده شود و بتوانیم به شرایط عادی برگردیم».

وی در پاسخ به اینکه آیا ایرلاین‌ها برای فشار به دولت و سازمان‌ هواپیمایی،عمدا پروازها را کاهش می‌دهند؟ بیان کرد:«این را باید آمار بگوید و آمار ما این را نمی‌گوید. بعضا ما هم می‌شنویم که شرکت‌های هواپیمایی لج کردند و پرواز انجام نمی‌دهند. در حالی که باید توجه داشت بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی داخلی مثل ایران ایر،آسمان،قشم‌ایر دولتی هستند و قطعا این‌ها با سیاست‌های دولت مخالفتی ندارند و همراه هستند چون بخشی از بدنۀ دولت محسوب می‌شوند».

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد:«این را نمی‌توان گفت که شرکت‌های هواپیمایی لجبازی می‌کنند؛ اما این را باید گفت که بخشی از توزیع فروش بلیت از مسیر اصلی خود منحرف و وارد مسیر سوداگری شده است و همه ذی‌نفعان و شرکت‌های هواپیمایی هم از این موضوع گلایه دارند؛ چون وقتی در توزیع فروش بلیت سوداگری پیش می‌آید از کنترل خود شرکت‌های هواپیمای هم خارج می‌شود». / الف




احتمال تغییر قیمت بلیت هواپیما تا چند روز آینده

منبع:خبر کرمان
?

احتمال تغییر قیمت بلیت هواپیما تا چند روز آینده

:اخبار استان کرمان – اقتصادی