احتمال بارش‌های رگباری تا فردا در استان کرمان

کارشناس هواشناسی استان کرمان، گفت: روزهای گذشته در سطح استان شاهد بارش‌های رگباری بودیم و احتمال بارش‌های رگباری و خسارت نقطه‌ای تا فردا در استان وجود دارد. – اخبار استانها – مریم سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وزش باد، بارش‌های رگباری و تندبادهای لحظه‌ای پدیده‌ای […]

کارشناس هواشناسی استان کرمان، گفت: روزهای گذشته در سطح استان شاهد بارش‌های رگباری بودیم و احتمال بارش‌های رگباری و خسارت نقطه‌ای تا فردا در استان وجود دارد.

– اخبار استانها –

مریم سلاجقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهار داشت: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وزش باد، بارش‌های رگباری و تندبادهای لحظه‌ای پدیده‌ای است که امروز در سطح استان کرمان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزهای گذشته در سطح استان کرمان شاهد بارش‌های رگباری بودیم، گفت: امروز هم افزایش ابر را در سطح استان داریم که این شرایط جوی در شهرهای مرکزی، شمال و برخی از شهرهای غربی با بارش‌های ضعیف و پراکنده همراه است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان، با بیان اینکه هفته گذشته هشدار سطح زرد هواشناسی در استان کرمان صادر شد، گفت: این هشدار برای احتمال خسارت‌ها به صورت نقطه‌ای است و توصیه می‌شود به ویژه در مناطق شمالی استان از صعود به ارتفاعات و تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی اکیداً خودداری شود.

وی با اشاره به اینکه هر چند میزان بارش‌ها بسیار کم است اما به دلیل احتمال جاری شدن آب از بالادست، توصیه‌ها را جدی بگیرند، افزود: حتی اگر در منطقه‌ای بارش وجود نداشته باشد احتمال جاری شدن سیلاب و روان‌آب از بالادست وجود دارد.

سلاجقه، بیان کرد: کشاورزان و باغدارانی که هنوز محصول خود را برداشت نکردند به این نکته توجه داشته باشند که این شرایط جوی را امروز و فردا برای مناطق شمالی و غربی استان و شهرهای انار، زرند، رفسنجان و شهربابک مد نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه از نظر دمایی با وجودی که صبح‌های نسبتاً خنکی را در سطح استان داریم اما تا اواسط هفته افزایش نسبی دما را داریم که این افزایش دما در ساعات بعدازظهر محسوس‌تر خواهد بود، گفت: این افزایش دما به میزان ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی کرمان، با بیان اینکه صبح امروز کرمان حداقل دمای ۷ درجه سانتیگراد را داشت، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته لاله‌زار بردسیر با حداقل دمای ۲ درجه سانتیگراد، خنک‌ترین و منوجان با دمای ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین شهر استان کرمان بود.

انتهای پیام/۵۱۱/




احتمال بارش‌های رگباری تا فردا در استان کرمان

منبع: تسنــیم
? احتمال بارش‌های رگباری تا فردا در استان کرمان