احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان بدلیل وزش باد

کرمان- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با وزش بادهای ۱۲۰ روزۀ سیستان در شرق استان، احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های همجوار پیش بینی می شود. به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر صبح دوشنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: تا پایان هفتۀ […]



کرمان- کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با وزش بادهای ۱۲۰ روزۀ سیستان در شرق استان، احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان های همجوار پیش بینی می شود.

به گزارش نذیر کرمان، امین دریافر صبح دوشنبه با اشاره به بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: تا پایان هفتۀ جاری پدیدۀ غالب در استان افزایش ابر و وزش باد و گرد و خاک خواهد بود.

وی افزود: با شکل گیری چشمۀ غبار در کویر مرکزی ایران، در شمال و شمال غرب استان افزایش غلظت غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

دریافر بیان کرد: با وزش بادهای ۱۲۰ روزۀ سیستان در شرق استان، افزایش سرعت وزش باد و خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا و احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان با استان‌های همجوار پیش بینی می‌شود.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان به دماهای ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته نیز اشاره و اظهار کرد: در این مدت سردترین ایستگاه استان، لاله زار با دمای ۱۵ درجه سانتی گراد و گرم‌ترین ایستگاه استان نیز ریگان با دمای ۴۸.۵ درجه سانتی گراد بوده است.

وی بیشینه شهر کرمان در روز دوشنبه را ۴۰ درجه سانتی گراد و کمینه شهر کرمان را ۲۵ درجه اعلام کرد.

دریافر تصریح کرد: شهرهای کرمان امروز هم رکورد گرم‌ترین صبح در کشور را کسب کردند.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان ادامه داد: صبح امروز ۱۱ تیر ماه، شهداد با حداقل دمای ۳۶.۴، ریگان و بم با حداقل دمای ۳۵ درجه سانتی گراد، گرم‌ترین صبح را بعد از کوهک با دمای ۳۶.۹ درجه سانتی گراد در بین ایستگاه‌های هواشناسی کشور داشته‌اند.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ریگان با دمای ۴۸.۵ و شهداد با دمای ۴۸.۴ بعد از کوهک با دمای ۴۹.۸ گرم‌ترین شهرهای کشور بودند.

کد خبر ۶۱۵۳۳۷۸


احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان بدلیل وزش باد

منبع: مــهر
? احتمال اختلال تردد در محورهای مواصلاتی استان کرمان بدلیل وزش باد