اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم افزایش گرایش جوانان کرمانی به رشته‌های زمین‌شناسی و معدن گفت:«باید در آموزش و پرورش این رشته‌ها به‌خوبی به دانش‌آموزان معرفی شود تا آیندۀ حوزۀ زمین‌شناسی و معدن در کرمان به لحاظ وجود نیروی انسانی متخصص تأمین شود،استان کرمان بهشت معادن […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به لزوم افزایش گرایش جوانان کرمانی به رشته‌های زمین‌شناسی و معدن گفت:«باید در آموزش و پرورش این رشته‌ها به‌خوبی به دانش‌آموزان معرفی شود تا آیندۀ حوزۀ زمین‌شناسی و معدن در کرمان به لحاظ وجود نیروی انسانی متخصص تأمین شود،استان کرمان بهشت معادن است و در این استان به نیروهای متخصص در این زمینه نیاز جدی داریم».

امیر حسن‌زاده افزود:«این دو رشته باید در دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا با افزایش متخصصان جوان بتوانیم آینده استان را تأمین کنیم».

وی از برگزاری اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در شهر کرمان خبر داد و با اشاره به چالش‌های پیش روی معادن یادآور شد:«نظام مهندسی معدن باید سازمانی مطالبه‌گر باشد تا بتوانیم با شناخت دقیق مسائل به سمت راه‌حل پیش برویم».

حسن‌زاده ادامه داد:«انتخاب یک هیئت مدیره مناسب و اثرگذار می‌تواند در هدفمند کردن نظام مهندسی معدن در کشور بسیار تأثیرگذار باشد».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از مهر کرمان،وی در ادامه بیان کرد:افزود:«کرمان به بهشت معادن شهرت دارد و در زمینۀ ذخایر معدنی در استان یک جدول مندلیف داریم ضمن این‌که کرمان فعال‌ترین استان کشور در زمینۀ فعالیت‌های معدنی است».

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان اضافه کرد:«ایران یک کشور معدنی است و در مرحلۀ بعد یک کشور نفت‌خیز محسوب می‌شود باید با درک این مساله در کنار حفاظت از منابع استراتژیک نفتی به سمت تولیدات معدنی و فعال کردن معادن کوچک و بزرگ حرکت کنیم تا بتوانیم صنایع بالادستی و پاییندستی معادن را نیز با جدیت بیشتر فعال کنیم».

وی گفت:«اینکه فقط ۷ درصد از کشور اکتشاف معدنی شده است عدد مناسبی نیست و باید فعالیت جدی‌تر با حمایت مسئولان ملی انجام شود تا بتوانیم پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل کنیم».

حسن‌زاده افزود:«نظام مهندسی معدن در این راستا بسیار تأثیرگذار است و باید با جدیت از این سازمان حمایت شود و ضمن شناخت مشکلات موجود راه‌حل‌های مناسب ارائه شود و با حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف به سمت توسعه و پیشرفت معدنی پیش برویم». /پ




اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود

منبع:خبر کرمان
?اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود :اخبار استان کرمان – اقتصادی