اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود

کرمان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از برگزاری اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در شهر کرمان خبر داد. امیر حسن زاده در گفتگو با نذیر کرمان با اشاره به لزوم افزایش گرایش جوانان کرمانی به رشته زمین شناسی و معدن گفت: باید در آموزش و پرورش این رشته‌ها به خوبی به دانش آموزان […]



کرمان – معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان از برگزاری اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در شهر کرمان خبر داد.

امیر حسن زاده در گفتگو با نذیر کرمان با اشاره به لزوم افزایش گرایش جوانان کرمانی به رشته زمین شناسی و معدن گفت: باید در آموزش و پرورش این رشته‌ها به خوبی به دانش آموزان معرفی شود تا آینده حوزه زمین شناسی و معدن در کرمان به لحاظ وجود نیروی انسانی متخصص تأمین شود، استان کرمان بهشت معادن است و در این استان به نیروهای متخصص در این زمینه نیاز جدی داریم.

وی گفت: این دو رشته باید در دانشگاه‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا با افزایش متخصصان جوان بتوانیم آینده استان را تأمین کنیم.

وی برگزاری اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان را بسیار قابل توجه دانست و افزود: کرمان به بهشت معادن شهرت دارد و در زمینه ذخایر معدنی در کرمان ما یک جدول مندلیف در کرمان داریم در واقع این استان فعال‌ترین استان کشور در زمینه فعالیت‌های معدنی است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی معادن گفت: نظام مهندسی معدن باید سازمانی مطالبه گر باشد تا بتوانیم اصولاً با شناخت دقیق مسائل به سمت راه حل پیش برویم.

حسن زاده ادامه داد: انتخاب یک هیئت مدیره مناسب و اثر گذار می‌تواند در هدفمند کردن نظام مهندسی معدن در کشور بسیار تأثیر گذار باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان ادامه داد: ایران یک کشور معدنی است و در مرحله بعد یک کشور نفت خیز محسوب می‌شود باید با درک این مساله در کنار حفاظت از منابع استراتژیک نفتی به سمت تولیدات معدنی و فعال کردن معادن کوچک و بزرگ حرکت کنیم تا بتوانیم صنایع بالا دستی و پایین دستی معادن را نیز با جدیدت بیشتر فعال کنیم.

حسن زاده، ادامه داد: اینکه فقط ۷ درصد از کشور اکتشاف معدنی شده است عدد مناسبی نیست و باید فعالیت جدی تر با حمایت مسئولان ملی انجام شود تا بتوانیم پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

وی عنوان کرد: نظام مهندسی معدن در این راستا بسیار تأثیر گذار است و باید با جدیدت از این سازمان حمایت شود و ضمن شناخت مشکلات موجود راه حل های مناسب ارائه شود و با حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف به سمت توسعه و پیشرفت معدنی پیش برویم.

کد خبر ۶۱۶۹۰۳۲


اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود

منبع: مــهر
? اجلاس سراسری نظام مهندسی معدن در کرمان برگزار می‌شود