اجرای گروه تعزیه ده‌زیار در سوگواره ملی استان فارس | اخبار استان کرمان

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار گفت: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در سوگواره ملی تعزیه استان فارس شبیه‌خوانی می‌کند. به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار؛ هوشنگ انکوتی با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها گفت: این هیئت از جوانان و نوجوانان […]



مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار گفت: گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار در سوگواره ملی تعزیه استان فارس شبیه‌خوانی می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان»؛ به نقل از روابط عمومی گروه تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار؛ هوشنگ انکوتی با تسلیت ایام شهادت حضرت رقیه سلام‌الله‌علیها گفت: این هیئت از جوانان و نوجوانان ولایی و عاشق اهل‌بیت (ع) تشکیل شده که در تمام مناسبت‌های مذهبی در طول سال اجرای برنامه دارد.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار با بیان اینکه برگزاری سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار هر ساله به‌همت همین جوانان برگزار می‌شود،خاطرنشان کرد: هر ساله روستای ده‌زیار که امروزه به‌عنوان روستای تعزیه کشور مطرح است میزبان تعداد زیادی از گروه‌های تعزیه از سراسر کشور است و اجراهای تعزیه باکیفیتی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه شرکت در سوگواره های تعزیه کشوری از دیگر برنامه‌های هیئت است، گفت: سوگواره‌های تعزیه هم جنبه آموزشی دارد و هم در انتقال تجربیات تعزیه‌خوانان در جهت ارتقای سطح کیفی هنر آئینی تعزیه موثر است.

وی افزود: بیست و چهارمین سوگواره تعزیه کشوری استان کرمان به همراه نخستین سوگواره ملی سیمای حضرت علی‌بن‌حمزه از ۲۱ تا ۲۶ مرداد ماه در شهر شیراز برگزار می‌شود و گروه تعزیه ده‌زیار نیز به نمایندگی از استان کرمان در این سوگواره مجلس تعزیه شهادت حضرت علی‌اکبر علیه‌السلام و طفلان زینب سلام‌الله‌علیها را شبیه‌خوانی می‌کند.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار با بیان اینکه هماهنگی اعزام گروه به شیراز انجام شده و تعداد ۱۲ نفر از شبیه‌خوانان گروه در این سوگواره اجرای برنامه دارند، تصریح کرد: تعزیه‌خوانانی از حدود ۱۰ گروه از استان‌های مختلف کشور در این دوره از سوگواره شبیه خوانی می‌کنند و محل برگزاری سوگواره در محوطه ارگ تاریخی کریم خان زند در شیراز است.

وی با اشاره به اینکه زیارت حضرت شاهچراغ (ع) و بازدید از تعدادی از اماکن تاریخی شهر شیراز از دیگر برنامه‌های گروه در سفر تقریباً دو روزه به استان فارس است، گفت: کاروان هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل(ع) ده‌زیار به نیابت از شهدای انفجار تروریستی ۱۳ دی گلزار شهدای کرمان به زیارت قبور شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) و زیارت مرقد مطهر ابناء حضرت موسی‌بن‌جعفر (ع) و برادران امام رضا (ع) می‌رود.

انتهای خبر/م


اجرای گروه تعزیه ده‌زیار در سوگواره ملی استان فارس

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اجرای گروه تعزیه ده‌زیار در سوگواره ملی استان فارس