اجرای موج سبز در تقاطع‌ها با استفاده از دوربین‌های شرکت دانش‌بنیان کرمانی

مدیرعامل شرکت ماهان شبکه کوثر ایرانیان گفت: با استفاده از سامانه «بینا» حجم ترافیک به وسیله ابزارهای هوش مصنوعی شناسایی، ثبت، زمانبندی و ارسال می‌شود. سیداکبر ابراهیمی‌پور در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان در خصوص ساخت تجهیزات شبکه و امنیت، گفت: ماهان کوثر ایرانیان یک کارخانه تولید محصولات دانش‌بنیان در عرصه زیر ساخت‌های امنیتی […]

مدیرعامل شرکت ماهان شبکه کوثر ایرانیان گفت: با استفاده از سامانه «بینا» حجم ترافیک به وسیله ابزارهای هوش مصنوعی شناسایی، ثبت، زمانبندی و ارسال می‌شود.

سیداکبر ابراهیمی‌پور در گفتگو با سرویس اقتصادی نذیر کرمان در خصوص ساخت تجهیزات شبکه و امنیت، گفت: ماهان کوثر ایرانیان یک کارخانه تولید محصولات دانش‌بنیان در عرصه زیر ساخت‌های امنیتی سازمان‌های دولتی و غیر دولتی است.

عضو هیئت مدیره ماهان شبکه ابراز کرد: با سرمایه دومیلیاردی  توانستیم انواع بردهای الکترونیکی و سیستم‌های پایش امنیت را تولید کنیم، در ابتدای کار سختی‌هایی متحمل شدیم اما اکنون بازار رقابتی خود را ایجاد کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت ماهان شبکه کوثر ایرانیان در ادامه افزود: این واحد تولیدی از سال ۹۸ با هدف ارائه خدمات تخصصی در حوزه فناوری و اطلاعات (هوشمندسازی، نظارت تصویر و امنیت شبکه) تاسیس و دفتر مرکزی آن در کرمان دایر شد.

وی ادامه داد: ما از بدور ورود به عرصه امنیت و زیرساخت، با تمرکز بر به‌کارگیری نیروهای مجرب و متخصص، بنیان خود را بر ارائه محصولات و خدمات در بالاترین کیفیت قرار دادیم و کسب نمایندگی از برترین شرکت‌های جهانی فعال در حوزه امنیت از دیگر اهداف این واحد است.

ابراهیمی‌پور اذعان کرد: شرکت ماهان شبکه ایرانیان طراحی و تولید بردهای الکترونیکی و فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات را برعهده دارد و پکیج هوشمندسازی تقاطع از مهمترین محصولات ارائه شده در این واحد دانش‌بنیان است.

مدیرعامل شرکت ماهان شبکه کوثر ایرانیان تاکید کرد: مجموعه هوشمندسازی ما امکان کنترل همزمان و سریع تقاطع‌ها را از طریق هوش مصنوعی با استفاده از دو بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم ‌می‌کند.

وی اذعان کرد: پکیج ارائه شده از سوی این شرکت شامل بُرد سخت افزاری، سامانه نرم‌افزاری تحت وب «هوشا» است که کنترل از راه‌دور تجهیزات سخت‌افزاری را بر عهده دارد، سامانه تشخیص پلاک و ثبت تخلف هوشمند در محل تقاطع را نیز همراه با خود دارد.

ابراهیمی‌پور به دیگر امکانات مجموعه ارائه شده از سوی شرکت اشاره و اذعان کرد: اجرای موج سبز در چند تقاطع که با استفاده از الگوریتم و سامانه «بینا» شناسایی و حجم ترافیک توسط ابزارهای هوش مصنوعی و تعیین نوع زمانبندی شده و به صورت دیتا به برد سخت افزاری ارسال می‌شود، از دیگر محصولات ارائه شده در این پکیج است ضمن اینکه تمامی این محصولات به صورت پک ارائه و قابلیت سفارشی‌سازی نیز دارند.

مدیرعامل شرکت ماهان شبکه کوثر ایرانیان ادامه داد: این محصولات ویژگی‌هایی دارند که ایجاد ارتباط بین تقاطع‌های متوالی(موج سبز) جهت حل معضل ترافیکی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، زمانبندی به صورت هوشمند و اتوماتیک از طریق سیستم‌های نظارت تصویری و رادار کنترل از راه دور با استفاده از شبکه، وب‌سرویس و پیامک را صورت می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مجموعه ارائه شده قابلیت‌های فراوانی از جمله قابلیت کنترل چهار دوربین به صورت همزمان را دارد، گفت: با این محصولات می‌توان تخلف‌های مختلف شامل سرعت بالا، پارک ممنوع، عبور از چراغ قرمز و انواع تصادفات را به صورت آنلاین مورد استفاده و بهره‌برداری قرار داد.

ابراهیمی‌پور تاکید کرد: دوربین‌های حاضر در این مجموعه با دقت بالای ۹۸ درصدی قابلیت خوانش چند پلاک به صورت همزمان را دارد و در ساعات مختلف شبانه روز امکان ثبت تخلف و تهیه سند آن را به صورت ارائه در نسخه‌های تک دوربین و چند دوربین دارد زیرا سرعت بالا و پیاده‌سازی بلادرنگ از خصوصیات هوش مصنوعی بکار رفته در آن است.

انتهای خبر/ طهماسبی

 




اجرای موج سبز در تقاطع‌ها با استفاده از دوربین‌های شرکت دانش‌بنیان کرمانی

منبع:آرمـان
? اجرای موج سبز در تقاطع‌ها با استفاده از دوربین‌های شرکت دانش‌بنیان کرمانی