اجرای طرح قرآنی «رحله» در سیرجان

حجت‌الاسلام حامد کرمانی، مدیر حوزه علمیه مفیدیه سیرجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از اجرای دومین دوره طرح قرآنی «رحله» در سیرجان خبر داد و گفت: برنامه فصل رویش (حفظ یک‌ساله قرآن و اعطای مدرک کارشناسی) در سیرجان برگزار می‌شود که فراخوان و آمایش ابتدایی آن در قالب طرح رحله است. براساس آن، افراد […]


حجت‌الاسلام حامد کرمانی، مدیر حوزه علمیه مفیدیه سیرجان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از اجرای دومین دوره طرح قرآنی «رحله» در سیرجان خبر داد و گفت: برنامه فصل رویش (حفظ یک‌ساله قرآن و اعطای مدرک کارشناسی) در سیرجان برگزار می‌شود که فراخوان و آمایش ابتدایی آن در قالب طرح رحله است. براساس آن، افراد مستعد قرآنی (آقایان ۱۴ تا ۲۲ سال) به مدت ۴۵ روز در تابستان به‌صورت شبانه‌روزی در یک مکان مستقر شده و به حفظ قرآن می‌پردازند تا آمادگی آنها برای حفظ سنجیده شود.

وی افزود: کسانی که در طرح رحله سنجیده شده و آمادگی مناسبی داشته باشند می‌توانند در دوره یک‌ساله حفظ قرآن که در اردوگاه حافظین قرآن در روستای کهوئیه پاریز از توابع سیرجان برگزار می‌شود، شرکت کنند. در حال حاضر نیز شش نفر از قرآن‌آموزانی که سال گذشته در طرح رحله و فصل رویش شرکت کردند، اواخر دوره حفظ کل قرآن را می‌گذرانند.

حجت‌‌الاسلام کرمانی با بیان اینکه این طرح در راستای عمل به منویات رهبر معظم برای تربیت حافظان قرآن اجرا می‌شود، تصریح کرد: اولین اقدام ما در این راستا آشنایی افراد با فضای قرآنی است زیرا گاهی فردی استعداد حفظ قرآن را دارد اما از آن با خبر نیست و اگر بتوانیم این فرصت را فراهم کنیم مورد استقبال قرار می‌گیرد. سال گذشته تقریباً ۶۰ نفر در این طرح شرکت کردند که از این تعداد حدود ۵۰ نفر توانستند در دوره ۴۵ روزه بین یک تا سه جزء را حفظ کنند و ۱۵ نفر به طرح یک‌ساله دعوت شدند.

وی با بیان اینکه شرکت در این طرح برای عموم آزاد است، ادامه داد: دوره دوم ۲۹ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۱۵ شهریورماه امسال ادامه داد. افراد برای شرکت در دوره باید پیش‌زمینه‌ای در موضوع روخوانی و حفظ قرآن داشته باشند. ظرفیت دوره ۱۲۰ نفر است و پیش‌بینی می‌شود که در این دوره ۱۰۰ نفر شرکت کنند.

مدیر حوزه علمیه مفیدیه سیرجان با بیان اینکه در حال حاضر دوره ویژه آقایان است و در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها طرح برای بانوان هم اجرا می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به آدرس اینترنتی Faslrooyesh.ir مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ٠٣٤٩١٠١٠٢٠٠ تماس بگیرند.

انتهای پیام


اجرای طرح قرآنی «رحله» در سیرجان

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اجرای طرح قرآنی «رحله» در سیرجان