اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک

رشیدی گفت: برای تامین ایمنی و امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی تشدید می شود. به گزارش فت فتو؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان صبح امروز طی نشست خبری با اشاره به طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی […]

رشیدی گفت: برای تامین ایمنی و امنیت غذایی شهروندان در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان نظارت بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده خام دامی تشدید می شود.

به گزارش فت فتو؛ حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان صبح امروز طی نشست خبری با اشاره به طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و ایام نوروز اظهار کرد: نظارت بهداشتی بر تولید و عرضه مواد خام دامی از وظایف اصلی اداره کل دامپزشکی است.

وی گفت: طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی از ۱۴ اسفند ماه در استان کرمان کلید خورده و تا پایان مبارک رمضان ادامه دارد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: سعی شده تعداد اکیپ های نظارتی در این ایام افزایش یابد تا مواد خام دامی از زمان پرورش تا زمان توزیع و عرضه در فروشگاه ها به سلامت به دست مصرف کننده برسد.

رشیدی همچنین در رابطه با توزیع طیور عنوان کرد: اداره کل دامپزشکی همچنین بر کمی و کیفی تولید و توزیع گوشت مرغ نیز نظارت خواهد داشت و سعی می  کنیم که توزیع به حدی باشد که در اختیار همه قرار گیرد.

وی بیان کرد: تمام نیروها و امکانات را بسیج کردیم تا نظارت را به طور احسنت انجام دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان تاکید کرد: تا کنون ۵۰ اکیپ  با تجهیزات لازم سازماندهی شده تا بر توزیع و عرضه تولید  مواد خام دامی نظارت داشته باشند تا سالم به دست مصرف کننده برسند.

رشیدی ادامه داد: جهاد کشاورزی نیز بر تولید و تامین کمی و کیفی محصولات نظارت خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: نظارت بهداشت جزو وظایف  اصلی دامپزشکی است و طرح کنترل نظارت بر مواد خام دامی در طول ایام سال وجود دارد اما در ایام خاصی همچون عید قربان، ماه مبارک طرح نظارت تشدید می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: این طرح به مدت دو ماه کلید خورده و تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

رشیدی عنوان کرد: همچنین سازمان نظارت شهرستان و استانی نیز تشکیل داده ایم و در این راستا استانداری، کلیه فرمانداری ها و واحدهای تعزیرات  و دادستانی با ما همکاری خواهند داشت.

وی بیان کرد:۵۰ اکیپ دردو شیفت به بازرسی و نگهداری و عرضه مواد نظارت می کنند.

مدیرکل  دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: در این طرح کلیه مراکز عرضه شامل قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها، کشتارگاه های دام و طیور، مراکز بسته بندی، قطعه بندی، رستوران ها، کبابی ها،هتل ها، تالارها و سردخانه های استان  به صورت مرتب مورد رصد و پایش بازرسین بهداشتی قرار می‌گیرند.

رشیدی تصریح کرد: از فعالیت خودروهایی که بدون مجوز دامپزشکی اقدام به عرضه و توزیع مواد  خام دامی می کنند، جلوگیری خواهد شد و در صورت مشاهده شهروندان می توانند با شماره ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی تماس حاصل نمایند.

وی در پایان از کلیه شهروندان درخواست کرد تا کلیه مواد غذایی خود را  از مکان های معتبر و مجاز توزیع مواد غذایی تهیه و تامین کنند، گاها دیده شده از خودروهای عبوری و یا محل هایی که بر روی آنها نظارت نیست خرید خود را انجام می دهند.

انتهای پیام/نامجو




اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک

منبع:آرمـان
? اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده های خام دامی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک