اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ۶۳۵ شهر و آبادی کرمان | اخبار اقتصادی کرمان

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی گفت:«ششمین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان‌ماه به مدت ۴۵ روز در کشور و استان آغاز می‌شود». محمدرضا وحیدی در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این‌که ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است،افزود:«این سرشماری شامل […]

نذیر کرمان – گروه اقتصاد: رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اجرای سرشماری عمومی کشاورزی گفت:«ششمین سرشماری عمومی کشاورزی ۱۲ آبان‌ماه به مدت ۴۵ روز در کشور و استان آغاز می‌شود».

محمدرضا وحیدی در شورای برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان این‌که ۴۰ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است،افزود:«این سرشماری شامل محصولات زراعی و باغی،دام سبک و سنگین،کشت گلخانه‌ای،آبزیان،پرورش زنبور عسل،طیور و کرم ابریشم است».

وی اضافه کرد:«در ۸۵ شهر و ۵۵۰ پارچه آبادی دارای سکنه استان سرشماری عمومی کشاورزی اجرا خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود که برای ۲۷۵ هزار بهره‌بردار کشاورزی این پرسش‌نامه تکمیل شود».

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:«سرشماری در استان کرمان در مقایسه با متوسط کشوری حائز اهمیت بیشتری است،ایران رتبۀ ۱۷ در کشاورزی را دارد و سهم شاغلان در بخش کشاورزی در ایران ۱۵ درصد بوده که در استان ۴۰ درصد است».

به گزارش نذیر کرمان به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد:«سال جاری ۲ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان ابلاغی اعتبارات هزینه‌ای استان بوده که موافقت‌نامه‌های آن با دستگاه‌های مشمول مبادله و ۵۶ درصد اعتبارات هزینه‌ای به ما تخصیص‌داده ‌شده است.

وحیدی افزود:«اعتبارات تملک دارایی استان کرمان ۸ هزار و ۹۷۷ میلیارد تومان ابلاغ شده که ۸۰ درصد مبادله موافقت‌نامه آن با دستگاه‌ها انجام شده است».

 

سرشماری کشاورزی مقدمه برنامه‌ریزی و توسعه است

استاندار کرمان نیز در این نشست با برشمردن اهمیت سرشماری عمومی کشاورزی به‌ویژه در محصولات صادرات‌محور و استراتژیک گفت:«در خصوص مباحث پشتیبانی شامل تامین خودروی مورد نیاز،معاونت توسعه استانداری هماهنگی‌های لازم را خواهد داشت و ساماندهی‌ها با هماهنگی صورت می‌گیرد».

محمدمهدی فداکار بیان کرد:«سرشماری عمومی کشاورزی،مقدمۀ جمع‌آوری اطلاعات در برنامه‌ریزی و توسعه است و ضرورت نیز دارد،ضمن اینکه در حوزۀ کشاورزی شفافیت ایجاد می‌کند».

وی افزود:«با توجه به میزان اشتغال و حوزه‌های جدیدی که در بخش کشاورزی اضافه شده است،همۀ دستگاه‌های دست‌اندرکار باید به اجرای سرشماری کشاورزی کمک کنند تا بر اساس آن تحلیل‌های دقیق و مطلوبی را ارائه داد».

فداکار اضافه کرد:«این سرشماری یک قانون است و هیچ ارتباطی با مسائل دیگر ندارد».

وی همچنین با اشاره به عدم تبادل موافقت‌نامه‌های برخی دستگاه‌های اجرایی در اعتبارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تاکید کرد که طی دو تا سه روز آینده تمام موافقت‌نامه‌ها باید مبادله شوند.

استاندار کرمان ادامه داد:«متاسفانه شهر کرمان و اطلاعات شهرستان کرمان زیر سایۀ دستگاه‌ها و ادارات کل دیده نمی‌شود».

وی در پایان به برگزاری دومین جشنواره ملی نان در شهر کرمان با حضور ۲۵ استان اشاره کرد و گفت:«این جشنواره فرصت خوبی از لحاظ اجتماعی،فرهنگی،سلامت و اقتصادی است».

 




اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ۶۳۵ شهر و آبادی کرمان

منبع:خبر کرمان
?اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در ۶۳۵ شهر و آبادی کرمان :اخبار استان کرمان – اقتصادی