اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی کرمانی‌ها در موکب‌های اربعین

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان امروز، ۱۰ مردادماه در کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان کرمان با تسلیت شهادت اسماعیل هنیئه، گفت: دشمن می‌خواهد امنیت را هدف قرار دهد اما جواب دندان‌شکنی خواهد گرفت. وی با بیان اینکه امام حسین(ع) […]


به گزارش نذیر کرمان از کرمان، حجت‌الاسلام حسین سازندگی، مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان امروز، ۱۰ مردادماه در کمیته فرهنگی آموزشی اربعین استان کرمان با تسلیت شهادت اسماعیل هنیئه، گفت: دشمن می‌خواهد امنیت را هدف قرار دهد اما جواب دندان‌شکنی خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را فدا کرد تا بندگان را جهالت و حیرانی بیرون آورد، افزود: بزرگترین ضربه‌ای که تاکنون به اسلام وارد شده به دلیل جهالت و یا حیرانی مردم بوده است به همین دلیل امام حسین(ع) قیام کرد. راه حسینی مسیری است که عباد خدا را از حیرانی بیرونی می‌آورد که سرانجام آن پیروزی است.

حجت‌الاسلام سازندگی شعار «کربلا، طریق الاقصی» را شعاری پرمعنا برای اربعین دانست و تصریح کرد: این شعارها راه را به امت‌ها و آزادی‌خواهان جهان نشان می‌دهد به‌همین دلیل دشمن واهمه دارد. اتحاد شکل گرفته بین مردم ایران و عراق به‌ویژه موضوع پیاده‌روی اربعین تمام دسیسه‌های دشمن را بر باد داد و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک از کربلا به‌سمت مسجدالاقصی برویم.

وی با تأکید بر اینکه معرفت‌افزایی برای زائران اربعین مهم است، اظهار کرد: زحمت‌های بسیار زیادی برای اسکان و تغذیه زائران کشیده می‌شود اما معرفت‌افزایی زائران هم بسیار مهم است که کمیته فرهنگی آن را دنبال می‌کند. برنامه‌های فرهنگی کمیته در سه قالب پیگیری می‌شود که نخستین آن یک برنامه معرفت‌افزایی از سوی ائمه جمعه استان در خطبه‌های نماز جمعه، دوم آموزش روحانیون موکب‌ها و استفاده از زائر مبلغان برای معرفت‌افزایی و سوم دیدار با موکب‌داران و توجیه آنها است.

حجت‌الاسلام سازندگی از تشکیل چهار کمیته تبلیغات، اعزام مبلغ و قرآن، کمیته بانوان، کمیته یاوران معنوی اربعین و کمیته تبلیغات محیطی در ذیل کمیته فرهنگی اربعین خبر داد و گفت: در کمیته اعزام مبلغ و قرآن همایش مبلغان را برگزار می‌کنیم تا مبلغین موکب برنامه‌هایی را اجرا کنند که مهمترین این برنامه‌ها نماز اول وقت، دعاخوانی و قرآن‌خوانی است.

 

انتهای پیام


اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی کرمانی‌ها در موکب‌های اربعین

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? اجرای برنامه‌های قرآنی از سوی کرمانی‌ها در موکب‌های اربعین