اجرایی شدن طرح کالابرگ در دولت چهاردهم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون پیش‌بینی شده که طرح کالابرگ تداوم داشته باشد و ما بستر آن را برای دولت چهاردهم فراهم کرده‌ایم. به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ سید صولت مرتضوی با اشاره به ادامه‌دار شدن طرح کالابرگ االکترونیکی اذعان کرد: کالابرگ را به‌صورت طرح فجرانه به […]



وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون پیش‌بینی شده که طرح کالابرگ تداوم داشته باشد و ما بستر آن را برای دولت چهاردهم فراهم کرده‌ایم.

به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان»؛ سید صولت مرتضوی با اشاره به ادامه‌دار شدن طرح کالابرگ االکترونیکی اذعان کرد: کالابرگ را به‌صورت طرح فجرانه به مدت سه ماه پرداخت کردیم و تقریباً توفیقات حداکثری را به‌دست آوردیم، به‌طوری که حدود ۲۰ میلیون خانوار (۶۰ میلیون جمعیت) را که کالابرگ به آنان تعلق می‌گرفت، تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: با کم‌ترین وقفه و مشکل، بدون هیچ صف و دغدغه‌ای توانستیم این طرح را اجرا کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در قانون پیش‌بینی شده است که این طرح تداوم داشته باشد و ما بستر آن را فراهم کرده‌ایم و امیدوار هستیم که دولت آینده بتواند این طرح را به‌نحو احسن اجرا کند.

در این باره علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز چندی پیش اعلام کرد: در دولت سیزدهم به معیشت مردم توجه ویژه‌ای می‌شد و امیدوارم دولت چهاردهم در همین مسیر حرکت کند و آن را ارتقاء دهد.

مهم‌ترین طرح دولت سیزدهم «کالابرگ الکترونیکی» بود که به‌واسطه آن شبکه اعتبار شکل گرفت و تا امروز این طرح سه دستور کلی داشته است که یکی از آن‌ها طرح کالابرگ بود.

وی یادآور شد: زیرساخت کالابرگ الکترونیکی باید به گونه‌ای بود که می‌توانست این طرح را اجرا کند. در نوبت اول این طرح در یک استان و پس از آن سه استان و در نهایت در گستره کشور اجرا شد. برای این طرح مشوق‌های زیادی در نظر گرفته شد که از ۸۰ هزار تومان آغاز و به ۲۲۰ هزار تومان رسید.

به گفته معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مشوق ۲۲۰ هزار تومانی برای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی بهمن‌ماه سال گذشته و هم‌زمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اجرا شد که از یک دهک درآمدی آغاز شد و به هفت دهک ارتقاء پیدا کرد و ۶۱ میلیون نفر از جمعیت کشور را پوشش داد.

عسگریان با اشاره به میزان استقبال از طرح فجرانه گفته که میزان استقبال از این طرح بیش از ۸۶ درصد بود و این استقبال بسیار عجیبی نسبت به قبل از طرح بود، سه دهک اول درآمدی جامعه ۹۰ درصد از این طرح استقبال کردند که بی‌نظیر بود. این استقبال باعث تقویت سیستم زیرساختی داشت و مردم توانستند بدون مشکل خریدهای خود را انجام بدهند، البته در ابتدای طرح مشکلاتی وجود داشت که آن‌ها را سه روزه رفع کردیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با اجرای «طرح فجرانه» کالابرگ الکترونیکی ۱۵۹ میلیون بسته غذایی توزیع شد که یک دستاورد است، گفت: دستاوردهای این طرح باعث شد بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن مواد غذایی در مدت سه ماه جابه‌جا شد و کمبودی را در این خصوص نداشتیم که نشان می‌داد امنیت کشور در حوزه غذایی بسیار بالا است، در سبد غذایی ۱۱ قلم کالا از جمله گوشت منجمد وجود داشت که گوشت گرم نیز به آن اضافه و توزیع شد.

نزدیک به دو ماه از اتمام مهلت کالابرگ الکترونیکی فجرانه گذشته است و این طرح هنوز تعیین تکلیف نشده و این در حالی‌ست که قرار است کابینه جدیدی روانه پاستور شود که احتمالاً تا نیمه شهریور باید منتظر شکل‌گیری آن باشیم. بنابراین این سؤال مهم برای یارانه‌بگیران مطرح شده که تکلیف کالابرگ فجرانه چه خواهد شد؛ حال باید دید این طرح در دولت چهاردهم به فراموشی سپرده می‌شود یا قرار است وزارتخانه آن از الگوی جدیدی رونمایی کند؟

منبع: دانا
انتهای خبر/ طهماسبی


اجرایی شدن طرح کالابرگ در دولت چهاردهم

اخبار کرمان
اخبار کرمان و شهرستان ها

منبع:آرمـان
? اجرایی شدن طرح کالابرگ در دولت چهاردهم