اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان ۶ سال زمان می‌برد

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:«برای تکمیل پروژه‌هایی که در استان پیشرفت فیزیکی بالایی دارند به ۱۷ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر قیمت‌ها ثابت مانده و عملیاتی افزایش نیابد،تکمیل این پروژه‌ها شش سال به طول می‌انجامد و در زمان افتتاح پروژه‌های ما مستهلک شده‌اند». […]

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت:«برای تکمیل پروژه‌هایی که در استان پیشرفت فیزیکی بالایی دارند به ۱۷ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اگر قیمت‌ها ثابت مانده و عملیاتی افزایش نیابد،تکمیل این پروژه‌ها شش سال به طول می‌انجامد و در زمان افتتاح پروژه‌های ما مستهلک شده‌اند».

محمدرضا وحیدی،تکمیل ۵۲۰ کیلومتر راه اصلی،راه‌اندازی ۵۰۰۰ سیستم نوین آبیاری،احیا ۷۰۰ قنات،اجرای ۴۰ طرح آبرسانی شهری،ساخت چهار سیلبند،پروژۀ آبگیری اولیۀ سد صفارود،تولید ۲۰ میلیون نهال سهمیۀ استان،ساخت چهار مجتمع اداری،اجرای طرح هادی در ۶۳۰ روستا،واکسینه کردن ۲.۵ میلیون راس دام،ساخت ۱۷۵ مدرسه و احداث ۳۱ مرکز بهداشتی را بخشی از پروژه‌های قابل اتمام استان در صورت تامین اعتبار بیان کرد.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان،وی هفتم خردادماه در جلسۀ شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمان به تشریح سیاست‌ها و اولویت‌های توزیع بودجه در سال‌جاری پرداخت و اظهار کرد:«درآمدهای عمومی استان کرمان در سال‌جاری ۳۲۵۳ میلیارد تومان با ۴۳ درصد رشد و تملک دارایی سرمایه‌ای استان ۱۶۴۱ میلیارد تومان و سه درصد نفت و گاز ۱۳۸۴ میلیارد است که نسبت به سال گذشته ۱۶۴ درصد رشد داشته است».

وحیدی با بیان این‌که حدود ۱۱۰ میلیارد تومان برای ورزش همگانی در جداول بودجه‌ای استان اختصاص داده شده،ادامه داد:«بودجه استان کرمان در سال جاری ۵۶۲۳ میلیارد تومان است».

وی با بیان این‌که جمع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای استان کرمان با حدود ۳۹ درصد رشد به حدود ۷۳۸۲ میلیارد تومان رسیده است،یادآور شد:«اعتبارات هزینه‌ای امسال استان ۱۷۴۹ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۴۳ درصد رشد داشته و این در حالی است که رشد متوسط استان‌ها حدود ۳۶ درصد است».

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با تبیین سایر منابع اعتبارات استان گفت:«طبق تبصرۀ شش ماده ۱۴ قانون معادن در سال گذشته،۸۱۰ میلیارد تومان در کل کشور به این بخش اختصاص یافت که تقریبا ۲۹۹ میلیارد تومان سهم استان کرمان شد و امسال ۲۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که پیشبینی می‌کنیم حدود ۷۴ میلیارد تومان سهم استان کرمان خواهد بود اما امسال این بودجه به وزارت صمت ابلاغ می‌شود درحالی که در سال گذشته به استان ابلاغ شد که پیگیر اصلاح این مهم هستیم».

وی بیان کرد:«استان کرمان در سال گذشته ۱۳۴۵ میلیارد تومان پروژه با نام در پیوست بودجه داشته که عملکرد آن حدود ۱۳۹۶ میلیارد تومان بوده و در سال‌جاری پروژه به‌نام در پیوست قانون بودجه ۱۶۴۲ میلیارد تومان داریم که رشد ۱۸ درصدی دارد».

وحیدی با اشاره به الزامات بودجه‌ای خاطرنشان کرد:«حدود ۱۶ درصد از اعتبارات استان معادل ۲۷۶ میلیارد تومان را قانون‌گذار تعیین تکلیف کرده است لذا باید پنج درصد بودجه به طرح‌های هادی،یک درصد پایگاه‌های بسیج،پنج درصد پروژه‌های نیروی انتظامی و حدود پنج درصد به دین و مذهب،آموزش و پرورش و گردشگری و فرهنگ اختصاص داده شود».

وی ادامه داد:«۲۱۶۵ میلیارد تومان تعهد استان برای عملیاتی کردن پروژه‌های سفر ریاست‌جمهوری است که در سال گذشته به دلیل دیر ابلاغ شدن،حدود ۱۰ درصد آن عملیاتی شد».

‌وحیدی با بیان این‌که ۱۸۰ نفر نیرو در طرح‌های عمرانی داریم که ۳۳ میلیارد تومان بار مالی آن است،اظهار کرد:«در حال حاضر موافقتنامه ۲۴۳۵ پروژه با دستگاه‌های اجرایی مبادله شده که در سال گذشته ۳۲۰۷ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه‌ها اختصاص داده شد». /پ




اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان ۶ سال زمان می‌برد

منبع:خبر کرمان
?

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کرمان ۶ سال زمان می‌برد

:اخبار استان کرمان – اقتصادی