ابداع یک روش جدید برای تجزیه زباله‌های پلاستیکی

به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ در این روش، برخی از زباله‌های پلاستیکی با کمک فرآیندهای شیمیایی به قطعات کوچک‌تر موسوم به میکروپلاستیک‌ تجزیه می‌شوند که اغلب تجزیه‌ناپذیر و نامحلول در آب هستند. سپس، تقریبا ۳۰ میلی‌گرم میکروپلاستیک با آلاینده‌های آلی ترکیب می‌شود و پس از تجزیه طی فرآیندهای شیمیایی، ۵ میلی‌گرم گرافن […]



به گزارش خبرنگار علم و فناوری نذیر کرمان؛ در این روش، برخی از زباله‌های پلاستیکی با کمک فرآیندهای شیمیایی به قطعات کوچک‌تر موسوم به میکروپلاستیک‌ تجزیه می‌شوند که اغلب تجزیه‌ناپذیر و نامحلول در آب هستند. سپس، تقریبا ۳۰ میلی‌گرم میکروپلاستیک با آلاینده‌های آلی ترکیب می‌شود و پس از تجزیه طی فرآیندهای شیمیایی، ۵ میلی‌گرم گرافن در عرض یک دقیقه تولید می‌شود.

محققان، در یک آزمایش بطری‌های پلاستیکی را به میکروپلاستیک تبدیل کردند و سپس از روش جدید برای تبدیل آن‌ها به گرافن استفاده کردند.

گرافن یک ماده کربنی با ضخامت یک اتم است که سخت‌تر از الماس بوده و ۲۰۰ برابر قوی‌تر از فولاد و پنج برابر سبک‌تر از آلومینیوم است که استفاده از آن در چندین صنعت، رو به رشد بوده است. از ماده به دست آمده می‌توان در زمینه‌های مختلف مانند ساخت حسگر و حتی تصفیه آب استفاده کرد.

انتهای پیام/ 


ابداع یک روش جدید برای تجزیه زباله‌های پلاستیکی

منبع: بــرنا
? ابداع یک روش جدید برای تجزیه زباله‌های پلاستیکی