ابتلای ۴ برابری زنان به «ام‌اس» نسبت به مردان در رفسنجان

نذیر کرمان/کرمان رئیس انجمن MS رفسنجان با بیان این‌که در حال حاضر ۵۰۰ بیمار ام‌اس تحت پوشش خدمات انجمن ام.اس شهرستان قرار دارند، گفت: نسبت بیماران ام‌اس زن به مرد در شهرستان چهار به یک است. دکتر علیرضا وکیلیان عصر امروز ۹ خرداد ماه در مراسم روز جهانی ام‌اس در رفسنجان اظهار کرد: هر ساله […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس انجمن MS رفسنجان با بیان این‌که در حال حاضر ۵۰۰ بیمار ام‌اس تحت پوشش خدمات انجمن ام.اس شهرستان قرار دارند، گفت: نسبت بیماران ام‌اس زن به مرد در شهرستان چهار به یک است.

دکتر علیرضا وکیلیان عصر امروز ۹ خرداد ماه در مراسم روز جهانی ام‌اس در رفسنجان اظهار کرد: هر ساله به کمک خیّرین شهرستان جشن باشکوهی به مناسبت روز جهانی ام اس برای بیماران ام.اس شهرستان برگزار می‌شود که امسال علاوه بر برگزاری جشن، تور یک روزه به منطقه گردشگری لاله‌زار برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰۰ بیمار ام اس تحت پوشش خدمات انجمن ام.اس شهرستان رفسنجان قرار دارند، افزود: استان کرمان رتبه چهارم ام اس را در ایران دارد که می‌طلبد بیماران ام اس استان کرمان مورد حمایت‌های ویژه‌ای قرار گیرند.

وکیلیان تأکید کرد: متاسفانه تسهیلات ۵۰ میلیونی بیماران ام.اس در رفسنجان تحقق نیافته است و بانک ملی که مسئول پرداخت تسهیلات بیماران ام.اس بود هنوز پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نداده و امیدوارم با پیگیری مسئولین شهرستان و انجمن ام اس این وعده تحقق یابد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه عوامل محیطی منطقه رفسنجان از جمله آلایندگی های مجتمع مس سرچشمه و سمپاشی باغات پسته باعث تشدید بیماری ام اس می‌شود و در شهرستان رفسنجان نسبت بیماران ام اس زن به مرد چهار به یک است.

رئیس انجمن ام‌اس رفسنجان عنوان کرد: امیدوارم مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با توجه به مسئولیت اجتماعی که دارد در این دوره هم مانند ادوار گذشته توجه بیشتری به بیماران ام.اس رفسنجان داشته باشد.

وکیلیان در پایان گفت: خیّرین گرامی شهرستان رفسنجان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت انجمن‌ ام اس رفسنجان ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۷۵۳۱۴ واریز نمایند.

توجه شورای شهر رفسنجان به اولویت‌های بیماران ام‌اس

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رفسنجان نیز در این مراسم گفت: امیدواریم اینگونه مراسم منجر به این شود که مشکلی را از بیماران مبتلا به ام اس بتوان حل کرد و توجه ویژه‌ای به این افراد بشود.

سیدابراهیم صباغ‌جعفری با اشاره به اینکه ما در مجموعه شورای شهر و شهرداری رفسنجان در زمینه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی ورود کردیم، افزود: از افرادی که در زمینه حمایت از بیماران مبتلا به ام اس فعالیت دارند درخواست دارم که اولویت‌های این قشر را به شورای شهر اطلاع دهند که بتوانیم گره‌ای از مشکلات این قشر باز کنیم.

انتهای پیام




ابتلای ۴ برابری زنان به «ام‌اس» نسبت به مردان در رفسنجان

منبع: ایـسنا
? ابتلای ۴ برابری زنان به «ام‌اس» نسبت به مردان در رفسنجان